کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: امتحانات این جزیره به منظور بررسی بیشتر جوانب همه گیری یه ویژه سویه اومیکرون به مدت یک هفته به تعویق افتاد.

پرویز حیدری راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بخشنامه قانونی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا امتحانات پایان ترم مدارس باید از چهارم دی ماه به صورت حضوری برگزار شود که اجرای آن الزامی است.

وی اضافه کرد: اما در این جزیره با همکاری شورای سلامت جزیره پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، برگزاری امتحانات پایان ترم در این جزیره به دلیل گردشگری و توریستی بودن یک هفته به تعویق افتاد تا در صورت اتخاذ تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا بر اساس آن عمل شود.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: در صورتی که ستاد ملی کرونا نتیجه ای جدید تا ۱۱ دی ماه اعلام نکند این اداره موظف است با رعایت پروتکل های بهداشتی و بخشنامه های ۰۶ و ۰۷ وزارتخانه، امتحانات پایان ترم را به صورت حضوری برگزار کند.

وی افزود: بخشنامه های ۰۶ و ۰۷ مدارس را ملزم به رعایت شدید پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، حضور دانش آموزان بالای ۱۲ سال به شرط تزریق واکسن و واکسیناسیون معلمان اشاره دارد.

حیدری راد گفت: بدون شک مدارس این جزیره در ایام امتحانات همانند روزهای قبل این بخشنامه ها را رعایت می کنند و این اداره به همراه مرکز توسعه سلامت بازرسی های خود را برای حفظ سلامت دانش آموزان بکار تشدید خواهد کرد.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.