ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران گفت: با بهره برداری از طرح‌های‌ آب رسانی در این شهرستان میزان برخورداری روستاییان از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی با هفت درصد افزایش به ۷۷ درصد رسید.

محمدرضا عبدالله نژاد روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح آبرسانی به ۱۶ روستای چالدران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف رفع مشکل قطعی و افت فشار آب و بهره‌مند ساختن روستاییان از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی در روستاهای بخش مرکزی و دشتک اجرا شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها چهار دهنه حفاری چاه انجام گرفته، ۱۱ چشمه باز سازی شده، نزدیک به سه کیلومتر خط انتقال و ۳.۵ کیلومتر اصلاح شبکه و هشت مورد احداث مخزن جدید صورت گرفته است.

فرماندار چالدران ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عبدالله نژاد اظهار داشت: از مجموع ۱۷۸ روستای چالدران، ۱۱۱ روستا به شبکه آب رسانی متصل است؛ تفاهم نامه ای که با مشارکت بنیاد علوی، ۱۹ روستای دیگر نیز به شبکه آب رسانی متصل خواهد شد و تعداد روستای متصل به شبکه آب رسانی به ۱۳۰ روستا افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برای اجرای عملیات آب رسانی این ۱۹ روستا، ۱۵۰میلیارد ریال توسط بنیاد علوی هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با بهره برداری از طرح آبرسانی ۱۶ روستا بیش از ۷۵۰ خانوار روستایی با بیش از ۳ هزار نفر جمیعت از مزایای آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

چالدران حدود ۱۷۸ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

این شهرستان  با ۵۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی و دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است.

با اهتمام دولت، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقداماتی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان انجام شده است و همچنان ادامه دارد.