سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای دی تا ظهر امروز تنها یک مورد فوتی بر اثر کرونا در استان ثبت شده که آن هم روز اول دی بود و چهار روز بعد از آن مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

دکتر فرزین رضاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای دی تا ظهر امروز دوشنبه، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است که کمترین آن با ۶ بیمار به سوم دی و بیشترین با ۲۴ نفر به امروز اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان ۱۵۳ نفر است، افزود: روند بیماران بستری کند است و در برخی روزها شاهد روند افزایش هستیم که بیشترین آن با ۱۶۹ نفر در دوم دی بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد : سنندج با ۹۶، بانه با ۱۴،  سقز و قروه هر کدام با ۱۰ بیمار بیشترین تعداد بستری‌ها را دارند و در دیگر شهرستانهای استان این عدد تک رقمی است.

دکتر رضاعی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۸۳۷ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است افزود: بیشترین واکسن‌های تزریق شده در استان تاکنون به ترتیب سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، برکت، کووک و پلاس است.

وی تاکید کرد: رسیدن به مصونیت جمعی و قطع زنجیره سرایت ویروس مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است و هم اکنون همه نوع واکسن در استان وجود دارد و شهروندان می‌توانند به انتخاب خود آن را تزریق کنند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک هزار و ۹۲۸ قربانی داشته است.