بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: با فروش ۸۰ میلیون متر مکعب گاز سی.ان.جی از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد.

مجتبی شکوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقبال مردم در جایگزین کردن مصرف گاز سی.ان.جی و نیز اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودروها سبب شده تا در این بازه زمانی میزان عرضه سوخت سی.ان.جی در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در آذرماه امسال هم ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی.ان.جی در جایگاه های سوخت استان عرضه شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد رشد دارد و با فروش این میزان سوخت سی.ان.جی در مصرف بنزین ۱۰ میلیون لیتر صرفه جویی شده است. 

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال میزان مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد دارد گفت: میزان مصرف نفت سفید در ۹ ماهه امسال چهار میلیون و ۵۰۵ هزار لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ کاهش دارد، مصرف نفت گاز هم با یک درصد کاهش به نسبت مدت مشابه پارسال به ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار لیتر رسیده است.

شکوری افزود: در ۹ ماهه امسال میزان توزیع نفت گاز نیروگاه با ۲ درصد کاهش به ۲۱۸ میلیون و ۳۱۷ هزار لیتر رسیده و میزان مصرف بنزین سوپر یک میلیون و ۱۹۳ هزار لیتر افزایش یافته که با رشد ۱۴۵ درصد همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان مصرف گاز مایع هم ۱۴ میلیون و ۸۰۴ تن ثبت شده است که این رقم به نسبت مدت شمابه ۲ درصد کاهش داشته است.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.