بوشهر - ایرنا - مسئولان دیر استان بوشهر خواستار شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای این شهرستان و نگاه ویژه مسئولان استانی برای شکوفایی آنها و رشد و پیشرفت منطقه شدند.

به گزارش ایرنا، فرماندار دیر روز سه شنبه در نشست تخصصی توسعه این شهرستان گفت: بدون تغییر رویکرد مسئولان توسعه امکان پذیر نیست و مردم توقع دارند که کارها به نحو شایسته پیشرفت کند و نگاه به آینده شهرستان با تعامل و هماهنگی صورت گیرد.

یونس باربرز افزود: ۹۵ کیلومتر مرز آبی، توسعه گردشگری، اقتصاد دریا، پرورش آبزیان و محصول گوجه فرنگی خارج از فصل این شهرستان بی نظیر است که همه باید کمک کنند تا به هدف خود که همان توسعه منطقه است، برسیم.

فرماندار دیر ادامه داد: با اتصال بلوار خلیج فارس شهر دیر به جاده وفاق اتفاقات خوبی در توسعه این شهرستان رقم خواهد خورد.

 وی یادآورشد: برایتوسعه شهرستان دیر باید ظرفیت ها شناسایی و از آنها بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: شناخت بیشتر قابلیت ها و ظرفیت های شهرستان در راستای رسیدن به توسعه پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شهری در رسیدن به این هدف نقشی مهم ایفا می کند.

مهران پوسه افزود: توسعه دارای مولفه های مختلفی است که مهم‌ترین محور آن برنامه مند بودن مجموعه مدیریت شهری است و شورا ها باید با برنامه و مشورت پذیری با مردم برای توسعه محل و شهرشان حرکت کنند تا بر مدار پیشرفت قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: شهرداری ها ضمن اجرای دقیق مصوبات شورا ها باید هدفمند و متعهد در اجرا باشند و در همه معاملات، لزوم ثبت در سامانه ستاد و رعایت تشریفات در آیین نامه معاملاتی را مدنظر قرار دهند و بستر سرمایه‌گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

شهردار بندر دیر گفت: برای کمک و توسعه به شهر باید مسئولان حمایت بیشتری از شهرداری ها داشته باشند.

علی ابراهیمی افزود: اکنون در ۶ ماه نخست سال شرکت پتروشیمی متانول کاوه مستقر در شهرستان باید ۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت کند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری محیط زیست با طرح های شهرداری گفت: طرح معدن زباله در دیر جانمایی شده و سرمایه‌گذار برای آن هم اعلام آمادگی کرده‌است و پارک کوهستانی ۱۰۰ هکتاری با طراحی بسیار خوب مشکل زیست محیطی پیدا کرده است.

شهردار بردستان گفت: برای توسعه هر شهری باید نیروی انسانی، منابع طبیعی، برنامه ریزی و منابع مالی در نظر گرفت.

عباس مرادی افزود: در شهرستان دیر منابع طبیعی دیده می‌شود و این شهرستان به تنهایی می‌تواند استان را مدیریت کند.

وی گفت: این شهرستان نیروی انسانی باسواد و تحصیلکرده زیاد دارد اما در مدیریت ها از آنها استفاده نمی‌شود.

شهردار بردخون گفت: اجرای سند توسعه شهرستان دیر ضروری است.

مسعود تنگستانی ضمن حمایت از شغل کشاورزی  افزود: باید نگاه توسعه ای و فرابخشی به شهرستان داشته باشیم و نگاه توسعه ای رشد و پیشرفت به همراه دارد.

حسین محمدی شهردار دوراهک گفت: توریست، بازارچه ها، حمل و نقل فعال، گردشگری دریایی، مشوق های سرمایه گذاری و شناسایی ظرفیت های شهرستان باید شناسایی و برای توسعه به کار گیرد.

شهردار آبدان گفت: نگاه توسعه باید همگانی و بر اساس نیازهای مردم شناسایی شود.

سید عیسی حسینی افزود: تشکیل هیات های اندیشه ورز هر شهر تجهیز و جلسات بصورت دوره ای در هر شهری برگزار شود.

بندر دیّر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قراردارد.