ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: مجوز اجرای گازرسانی به هشت روستای شهرستان‌ های دهلران و دره‌شهر که طبق قوانین جاری فاقد توجیه گازرسانی بودند، صادر شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، عباس شمس الهی روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: مجوز گازرسانی به روستاهای این ۲ شهرستان با پیگیری‌های انجام شده با مسوولان ذیربط در سطح شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده است.

وی افزود: این روستاها شامل چم‌هندی، ابوغویر، صمانه، بیشه‌دراز، کاور توه‌طاق، هاویان و تاُسیسات نفتی عین‌خوش در شهرستان دهلران و روستاهای دره‌دول و گرزلنگر در شهرستان دره‌شهر هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در روستاهای بیشه دراز، کاور توه طاق و هاویان دهلران به ۴۵۰ میلیون ریال و برای روستاهای چم‌هندی، ابوغویر، صمانه و تاُسیسات نفتی عین‌خوش ۴۱۰ میلیون ریال و برای روستاهای دره‌شهر به ۲۲۰ میلیون ریال افزایش یافته‌ است، تاکید کرد: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی دره شهر از گاز طبیعی ۹۸ درصد است که با گازرسانی به این ۲ روستای باقیمانده شهرستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد و در ردیف شهرستان های سبز استان قرار خواهد گرفت.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه صعب‌العبور بودن مسیر، کم بودن سرانه گرمسیری، بعد مسافت و ... از دلائل عدم گازرسانی به این روستاها بود، اضافهکرد: شرکت گاز استان تلاش می‌کند به روستاهای کمتر توسعه‌یافته استان کمک کند و برای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای روستاهای دهلران ۸۰ کیلومتر و برای روستاهای دره شهر ۱۶ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، یادآور شد: عملیات گازرسانی به روستاهای این شهرستان ها بزودی و پس از طی فرآیند قانونی انتخاب پیمانکار، اجرایی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه بر اساس مجوز اخیر، در مجموع ۷۲۸ خانوار در روستاهای دهلران و دره‌شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: از این تعداد ۵۷۵ خانوار در مناطق روستایی دهلران و ۱۵۳ خانوار در دره شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شمس اللهی با بیان اینکه برای گازرسانی به روستاهای دهلران ۲۵۰ میلیارد ریال و برای روستاهای دره شهر ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌شود با گازرسانی به مناطق محروم استان گامی در راستای توسعه این مناطق برداشته شود.