سنندج- ایرنا- معاون استاندارد سازی و آموزش اداره‌ کل استاندارد کردستان گفت: در ۹ ماهه امسال  ۱۴ هزار و ۷۲۱ نفر ساعت آموزش‌های برون‌سازمانی توسط این اداره کل در استان ارائه شده است.

فرید بطی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی هر دستگاه اجرایی برگزاری دوره‌های آموزشی است، اظهار داشت: در راستای ارتقا سطح علمی مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد، این اداره‌ کل در طول سال اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری می‌کند.

وی از ارائه ۱۴ هزار و ۷۲۱ نفر ساعت آموزش برون سازمانی در استان خبرداد و افزود: مخاطبان این دوره‌ها را مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، کارشناس آزمایشگاه‌های همکار، کارشناسان استاندارد و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل دادند.

معاون استاندارد سازی و آموزش اداره‌ کل استاندارد کردستان اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳۷ مدیر کنترل کیفیت در استان دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر هستند که در واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف اعم از غذایی و شیمایی کار می کنند.

بطی با اشاره به اینکه وجود مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی تاثیر بسزایی در تولید محصولات باکیفیت دارد و فعالیت حساس این افراد هم همواره مورد رصد قرار می‌گیرد،  تاکید کرد: برای ۹۴ مدیر کنترل کیفیت هم پروانه صادر شده، پروانه‌ ۸۲ مدیر هم تمدید شده و پروانه فعالیت ۸۷ مدیر کنترل کیفیت هم به دلیل استعفا و یا عزل آنها لغو شده است.

در حال حاضر ۴۲۰ واحد تولیدی کردستان با ۸۰۰ فرآورده زیر پوشش استاندارد قرار دارد.