شیراز-ایرنا- سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد : بارش برف و باران از ساعت هفت صبح چهارشنبه هشتم دی‌ماه ۱۴۰۰ در برخی از نقاط شمال و شمال غرب فارس آغاز شده که این پدیده مناطقی همچون سپیدان، سده اقلید، خسروشیرین آباده، کامفیروز مرودشت و بخش ارژن شیراز را سفیدپوش کرد.

سعید رنجبر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: همچنین بارش باران از صبح چهارشنبه در شهرستان های غربی و مرکزی فارس آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی فارس ادامه داد: همچنین پنجشنبه ۹ دی ماه هوای فارس بتدریج ابری در ساعت‌های بعدازظهر بارندگی و گاهی با وزش باد پیش بینی شده است.

رنجبر بیان کرد: نقشه های فعلی برای جمعه دهم دیماه بارش پراکنده و روز شنبه ۱۱ دیماه وقفه بارش اما از اواخر وقت شنبه تا اواسط هفته آینده بارش های قابل ملاحظه را در استان نشان می‌دهند.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی فارس با اظهار اینکه شهرستان پاسارگاد با منهای پنج درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس بود، گفت: همچنین لامرد هم با ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین منطقه فارس گزارش شد.

همچنین دمای هوا در مرکز فارس در بامداد چهارشنبه به یک درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای شیراز هم ۱۷ درجه بالای صفر بوده است.