مراغه- ایرنا- رئیس دانشگاه مراغه اظهار کرد: نمایش بصیرت در حماسه ۹ دی تمام برنامه ریزی های دشمنان انقلاب اسلامی را به هم ریخت و مردم کشورمان پاسخی محکم به زیاده‌خواهی آنان دادند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی لطف‌الهی یقین روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز بصیرت و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه مراغه اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در روز ۹ دی ماه سال ۸۸ با حضور آگاهانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری حماسه ای به یاد ماندنی آفریدند.

وی به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت و مبارزه با دولت جنایتکار آمریکا سرانجام توسط همان دشمنان جنایتکار به همراه همرزمان عزیزش به فیض شهادت نائل آمد.


وی تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی موجب خروش آزادی خواهان در سراسر عالم شد و باری دیگر با حضور در صحنه انزجار خود را از جنایات آمریکا و هم‌پیمانانش نشان دادند.

وی اضافه کرد: اتحاد و انسجامی که شهید سلیمانی در کشورمان و میان آزادی‌خواهان جهان ایجاد کرد بیشتر از سردار سلیمانی بود.

رئیس دانشگاه مراغه به ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: برجستگی های اخلاقی، هوش بالای نظامی، مدیریتی، اخلاص، تقوا و بصیرت از شهید سلیمانی انسانی کامل و مدیر الگو ساخته بود.

لطف‌الهی یقین ادامه داد: به گفته رهبر معظم انقلاب به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید به چشم یک مکتب نگاه کنیم و با انتقال پیام و شخصیت شهید سلیمانی به عنوان یک ارزش انقلابی به نسل های بعد به وظیفه خود عمل کنیم.

وی وظیفه دانشگاه و دانشجویان را درس آموزی و بهره گیری از مکتب شهید سلیمانی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا این آیین با حضور سردار «اصغر عباسقلیزاده»، فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد و در بخشی دیگری از آن نیز از پدر شهید «علی کنعانی»، از نخستین شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.

شهید کنعانی متولد ۲ شهریور سال ۱۳۵۶ در مراغه است که در خانواده‌ای ساده و مذهبی بزرگ شد و عشق به ائمه اطهار و شهادت در همه ابعاد زندگی اش وجود داشت.

وی در نهم اردیبهشت ۱۳۹۲ با جسمی منهدم شده نشان داد که غیرت را از معشوق آذری‌ها «حضرت عباس» به ارث برده و با تمام وجود خود را فدای اهل بیت رسول الله کرد؛ شهید کنعانی در گلزار شهدای گلشن زهرای مراغه به خاک سپرده شد.

حدیث و محمد علی دو یادگار به جا مانده از این شهید بزرگوار هستند که محمد علی هیچ وقت پدر را ندید و ۴۰ روز پس از شهادت وی به دنیا آمد.