خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: حماسه ۹دی میثاق دوباره با ارزش و آرمان های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در گرامیداشت حماسه نهم دی در مصلی شهرستان دورود اظهار کرد: نهم دی ماه امسال در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جمعی از یاران وفادارش و اولین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی (رضوان الله علیه) و مصادف با ایام فاطمیه (س) است.

وی گفت: بصیرت، هوشمندی، آگاهی و پیروی از آموزه های فاطمی یک ضرورت و در غبار فتنه پیروی از امام زمان(عج) و حق از باطل تشخیص داده شده است.

وی گفت: در سال ۸۸ فتنه‌ای برپا شد که تشخیص حق علیه باطل برای افرادی دشوار بود و آمریکا در بستر انتخابات ریاست جمهوری جریانی همسو با غرب را به بهانه تقلب به خیابان‌ها کشاند.

وی با بیان اینکه آمریکا چنین برنامه ای را برای چندین کشور برپا کرد ادامه داد: این فتنه در ایران ۶ ماه طول کشید اما مردم پس از تحمل ماه‌ها به خیابان‌ها آمدند و دلبستگی خود را به نظام اسلامی و ولایت نشان دادند.

وی افزود: حماسه نهم دی نشان داد مردم آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی را می‌شناسند و حاضر هستند جان خود را تقدیم کنند و امروز نیز مردم باید هوشیار باشند چراکه فتنه‌گری در هر دوره خود را به شکل جدید نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد: امروز مقاومت شکل گرفته است، مبارزه با فساد در دستور کار قرار دارد و نظام اسلامی افرادیکه را که به کشور خیانت کرده‌اند به داخل کشانده و مجازات می‌کند.

وی گفت: ظرفیت های کشور بی‌شمار است و افق را برای ما روشن می‌کند، از جهت نظامی در قله اقتدار ایستاده ایم و می‌توانیم پیشرفت اقتصادی را رقم بزنیم تا پدران و مادران غم بیکاری فرزندان را نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه آینده‌ای بدون تبعیض و جذب نیروی بدون ضابطه باید رقم بخورد اظهار کرد: لرستان فرصت آزمون و خطا ندارد و با نیروهای تازه نفس می‌شود عدالت اجتماعی را اجرا کرد.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: ممکن است در راه امر به معروف و نهی از منکر و مجاهدت در راه انقلاب اسلامی و راه شهید سلیمانی حرف تلخی بشنویم اما باید ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: سردار شهید سلیمانی به همراه یاران باوفایش عرصه را بر زورگویان عالم تنگ کرد و آمریکا با آن تجهیزات منحصر به فرد، به این شهید والامقام پیام داد که اجازه دهد به شهرهای عراق نفوذ کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی پرورش یافته هشت سال دفاع مقدس می‌باشد و گرامیداشت وی گرامیداشت همه شهدای انقلاب است.

۹دی ۸۸ مردم در پاسخ به هتاکی فتنه گران و اهانت به شعایر دینی و عزاداری ایام محرم به صورت خودجوش راهپیمایی و این اقدامات را محکوم کردند.

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی، ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید.