کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از راه‌اندازی انجمن‌های قصه‌گویی زمستانی در مراکز کانون استان تا آغاز بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سال آینده خبر داد.

«مهناز فتاحی» روز جمعه به ایرنا افزود: باسابقه درخشان کانون کرمانشاه در بحث قصه و قصه‌گویی و همچنین، جایگاه ویژه مربیان قصه‌گوی کانون استان در کسب رتبه‌های برتر جشنواره‌های قصه‌گویی، طرح انجمن قصه‌گویی زمستانی در مراکز کانون استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این انجمن‌ها، اجرای قصه‌گویی، نقد و بررسی قصه‌ گویی‌ها و آموزش قصه‌گویی انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه افزود: مربیان قصه‌گو، اعضا را با روش انتخاب قصه مناسب برای قصه‌گویی و اصول مقدماتی آن نیز آشنا می‌کنند.

او گفت: در انجمن قصه‌گویی زمستانی، مربیان قصه‌گو برای اعضا قصه می‌گویند و به پرسش شرکت کنندگان پیرامون قصه‌گویی، نقالی و شیوه‌های قصه‌گویی پاسخ می‌دهند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، اکنون بیش از ۵۰ مرکز فعال ثابت و سیار در استان دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان عضو مراکز این کانون هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.