تهران- ایرنا- رییس فدراسیون دوومیدانی در واکنش به اعتراض برخی ورزشکاران این رشته به حمایت مسوولان فدراسیون از «احسان حدادی» گفت: پول اضافی در جیب حدادی نریختیم و ورزشکارانی که اعتراض می‌کنند عملکردشان را ببینید. از این پس تنها نفرات شایسته به مسابقات اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا، هاشم صیامی روز چهارشنبه پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون، گفت: ارتباط خوبی با کشورهای همسایه گرفتیم و حتی رییس فدراسیون بلاروس را دعوت کردیم تا از اردوهای مشترک و ظرفیت‌ها استفاده کنیم. به پنج مسابقه ورزشکاران را اعزام کردیم تا سهمیه ورودی المپیک را کسب کنند.

 وی افزود: باید از ظرفیت‌های کشورهای همسایه از جمله ترکیه استفاده کنیم. به همین دلیل نشستی با رییس فدراسیون ترکیه داشتیم و قرار است دوومیدانی‌کاران ایرانی در مسابقات حوزه بالکان با حضور ٢٢ کشور اروپایی شرکت کنند. همچنین مسابقات کشورهای اسلامی سال آینده در ترکیه برگزار می‌شود و در رایزنی با ترکیه درباره بازی‌های آسیایی و اسلامی قرار شد از کمپ‌های آنها استفاده کنیم.

رییس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: مهدی پیرجهان، میلاد ناصرجهانی و سجاد هاشمی در کمپ ترکیه حضور یافتند که کمپ بسیار خوبی است و تازه افتتاح شده و ایران همان مبلغی را که برای ورزشکاران ترکیه‌ای در نظر گرفتند، برای استفاده از کمپ‌ها پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی براساس سیاست‌های کشور برنامه‌های فدراسیون را پیش ببریم و قرار نیست رکوردهایی بگذاریم که به عدم موفقیت ورزشکاران منجر شود. ١٠ سهمیه (٧ مرد و سه زن) را در قهرمانی داخل سالن آسیا قزاقستان داریم و باید ١٠ مدال کسب کنیم. فدراسیون در رده‌های پایه شدیدا حمایت می‌کند تا در مسابقات حضور یابند و آینده‌سازی کنیم. برای رسیدن به مدال باید رده پایه را بیشتر از بزرگسالان به مسابقات بفرستیم. ‌

صیامی اضافه کرد: بضاعت ما بیشتر از ١٠ نفر در آسیا نیست و در دوره های قبل سه تا چهار مدال می‌گرفتیم و اعزام‌ها باید کیفی و به مدال منجر شود. اگر ورزشکاران به مدال نرسند کمتر اعزام می‌کنیم. ١٠ سهمیه داریم و ورزشکار خودش را باید از لحاظ ذهنی آماده کند و به دنبال این نیستیم تا رکوردهای سختی بگذاریم. براساس اولویت اعزام می‌کنیم و پنج سهمیه را فدراسیون آسیایی مجوز داد و میزبان هزینه آنها را متقبل می شود و با مجوز شورای برون پنج نفر دیگر هم راهی مسابقات آسیایی خواهند شد که هزینه آن برعهده ماست.

وی درباره رکوردهای ورودی مسابقات داخل سالن آسیا قزاقستان گفت: مواد نیمه استقامت و استقامت تا ٥٠ درصد ارفاق شده و رکوردهای سخت‌تری برای دوهای سرعت و موانع گذاشتیم و این رکوردها براساس شرایط جوی است.

رییس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: دیگر پول خود را هدر نمی‌دهیم و رکوردها را بالا بردیم تا ورزشکار شایسته راهی مسابقات شود. توجه من به رده‌های پایه است و در رده بزرگسالان کیفی اعزام می‌کنم. ورزشکار باید از نظر روانی آماده باشد تا به عدد بزرگ نزدیک شود و وقتی به مسابقات آسیایی رفت، به مدال برسد.

وی اضافه کرد: محکم پشت ورزشکاران از جمله حدادی  ایستاده‌ام چراکه او مدال المپیک و جهانی را در کارنامه خود دارد. همه ورزشکاران حدادی را دوست دارم. مقصر من هستم که نمی‌توانم به بقیه برسم نه حدادی. افتخارات حدادی کم نیست و برخی عنوان کردند که او پول‌ها را گرفته و به آمریکا رفته است اما او مجبور شده برای تمرین با مربی آمریکایی به آنجا برود. پول اضافی در جیب حدادی، تفتیان و پیرجهان نریختیم. ورزشکارانی که اعتراض می کنند عملکردشان را ببینید. پول بیت المال را جایی هزینه نمی‌کنیم که خروجی نداشته باشد.

صیامی با اشاره به اینکه مدال جهانی مربی جهانی می خواهد، گفت: باید بپذیریم فردی که به المپیک برسد باید شرایط خوبی برای آنها مهیا شود. باید به همه توجه شود و دو و میدانی نیاز به توجه و کمک دارد و باید شبانه روز کار کنیم تا به مدال برسیم.