یزد- ایرنا- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به ۷۵۰ هزار نفر از جوانان کشور اعطا شد.

به گزارش ایرنا، وحید یامین‌پور روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد و جوانان استان یزد افزود: در این مدت بر حسب ضرورت و طبق مقررات، تسهیلات اشتغال به جوانان پرداخت شده است .

وی ادامه داد: مسائل جوانان فقط مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه مشکل کشور است و دولت برای حل این مشکلات تشکیل شده و حل مسائل و بودجه، ساختار و منابع آن بین دستگاه‌های اجرایی مختلف توزیع شده  و هرکسی مسئولیت ذاتی دارد و برخی نیز اشتراکی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امور جوانان از زمان تشکیل خود مجموعه ستادی است بدین معنا که باید برای رصد و شناخت دقیق جوانان و گزارش به نهادهای مربوطه و بررسی و پیگیری‌های لازم برنامه‌ریزی کند که ما معتقدیم این وظیفه باید تقویت شود.

یامین‌پور تصریح کرد: دولت، بودجه امور جوانان و ردیف اصلی ما را در سال ۱۴۰۱ رشد داده است که از این اعتبار اگر ۸۰ درصد به ما تخصیص پیدا کند باز هم چند برابر امسال بودجه خواهیم داشت اما در این راستا باید روندها را بهبود بخشیم.

وی افزود: جوانان باید با مطالبه آرمان‌ها و وعده‌ها و همچنین طرح درست مساله و حل آن به نحوی در راستای  حل مشکلات به دولت کمک کنند.

استان یزد ۷۰ تشکل مردم نهاد جوانان دارد.