سنندج - ایرنا - فرماندار بیجار گفت: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی جهادگری بی ادعا و ایثارگری کم نظیر بود و روحیه مردمی بالایی داشت.

علی اکبر ورمقانی روز حمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سردار دلها، با دشمنان با قاطعیت بی‌نظیر و برخورد خشن داشت، اما در مقابل مردم و محرومین و مستضعفین دارای رحم و مروت و جوانمردی بود.

وی افزود: شهید سلیمانی تکریم و اخلاق و احترام به والدین را دروجودش نهادینه کرده بود، حاج قاسم خستگی را خسته کرده بود و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده بود، هرکجا مظلومی بود و حقی پایمال شده بود حضور پیدا می‌کرد برای خدمت به مردم سر از پا نمی شناخت.

او با اشاره به دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم مکتب مدیریت بحران‌ها و حوادث بود و فرصت‌ها و تهدیدها را خوب می‌شناخت، الگوی مدیریت حاج قاسم الگوی مدیریت ناب جهادی و تفکر حاج قاسم تفکر ناب بسیجی است.

امام جمعه شهر حسن آباد یاسوکند و بخش کرانی هم در این گفت و گو اظهارداشت: خلاصه ای از ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان الگوی مدیریتی در کشور را می توان به توکل به پروردگار متعال، توســل به اهلبیت ( ع)  ذکر کرد و او بیشتر بر ایمان و اعتقادات تاکید داشت و آن را محور قرار میداد.

حجت الاسلام محمد باقر احدی افزود: نیروسازی و کادرسازی سرلوحه مدیریت حاج قاسم بود، ســردار سلیمانی به راه اندازی گروه های شبه نظامی دســت زد و امروزه این واحدها بصورت یک زنجیره درآمده اند و قوی ترین جبهه در مقابل استکبار هستند.

او با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با روحیه مدیریت جهادی وارد میدان عمل شد گفت: اگــر ما امروز بخواهیم از الگــوی مدیریت جهادی یعنی کار و تلاش بی وقفه توام با ولایتمداری و ایثارگری نام ببریم، باید از نمونه ای بی نظیر به نام حاج قاسم سلیمانی نام ببریم.

وی یادآور شد: فرماندهی سردار ســلیمانی در صحنه نبرد، از نزدیک بود، در هیچ یک از ارتش های دنیــا سراغ نداریم که بالاترین رده فرماندهی در جلوتریــن نقطة نبرد حضور پیدا کند و نیروهای خودی را برای تسلط بر دشمن فرماندهی کند.

حجت الاسلام احدی با اشاره به اینکه مدیریت و بکارگیری تمام ســلیقه ها، در میان نیروهای تحت امر حاج قاسم شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان حضور داشــتند، او همه آنها را در یک قالب و برای یک هدف مشــترک در شرایط سخت به صحنه می آورد، سازماندهی و مدیریت می کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

متعاقب این اقدام در ۱۸ دی ماه پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق هدف حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت.