بوشهر- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: اعتماد و تکیه به جوانان در همه امور که همواره از اصول مطرح در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می‌رود از سیره و روش سردار شهید قاسم سلیمانی بود که امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام یوسف جمالی روز پنج‌شنبه در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، در دفاع از حرم و مبارزه با داعش همواره این جوانان بودند که اطرافیان سردار سلیمانی را تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی به جوانان اعتماد کرد، کار را به آنان سپرد و از این قشر حمایت کرد مساله ای که دربیانیه گام دوم انقلاب همه دولتمردان باید به آن توجه کنند.

امید به آینده؛ شالوده حرکت در بیانیه گام دوم انقلاب 

جمالی ادامه داد: امید به آینده از نکات کلیدی و مهم مطرح در بیانیه گام دوم انقلاب و از ویژگی‌های مهم اخلاقی سردار شهید قاسم سلیمانی به شمار می‌رود به نحوی که در هیچ نقطه ای از زندگی سردار ناامیدی و یاس دیده نمی‌شود و وجود ندارد.

وی اضافه کرد: امید به آینده شالوده حرکت در گام دوم انقلاب است نکته ای که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به خوبی به آن پرداخت و امروز نیز دوستداران آن شهید بزرگوار به پیروی از ایشان باید به این اصل توجه داشته باشند.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البته ایجاد امید در بین مردم تنها به معنی حرف زدن نیست بلکه باید با بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آحاد جامعه نشانه‌های امید را در عمل مشاهده کنند.

علم پایه و تحقیق محور بودن مهمترین ویژگی سردار دلها  

جمالی با بیان اینکه علم پایه و تحقیق محور بودن از جمله دیگر ویژگی‌های مهم سردار سلیمانی است گفت: شاید به اعتقاد برخی از افراد جنگ تحقیق لازم ندارد اما به گفته یکی از نزدیکان سردار شهید برای انجام عملیات و سایر فعالیت‌ها سردار سلیمانی بارها ما را مامور می‌کرد تا فضا را بررسی و رصد کنیم.

وی ادامه داد: پژوهش محور و علم پایه بودن آحاد جامعه به خصوص مدیران انقلابی مهمترین اصلی است که امروز به شدت به آن نیاز داریم و باید به آن توجه کرد.

به گفته جمالی ایثار و گذشت در راستای خدمت به مردم از دیگر خصلت‌های شهید سلیمانی بود و یقین داشته باشیم که اگر نگاهمان نسبت به فضای مسئولیتی و مدیریتی تنها یک نگاه اداری باشد به طور یقین نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

شهید سردار سلیمانی سرباز ولایت، خدمتگزار ملت و مرد میدان عمل بود

وی ولایت‌مداری و داشتن روحیه انقلابی را از دیگر خصلت‌های اخلاقی سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد به نحوی که خود را همواره بعنوان سرباز ولایت می‌دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ولایتمداری سردار سلیمانی تنها در زبان و در ظاهر نبود بلکه ایشان در عمل ولایتمدار بودند و همواره در کنار ولایت و گوش به فرمان ایشان بود.

به گفته جمالی از نظر سردار دلها مردم همه چیز بودند و خدمت به آنان یک اصل مهم به شمار می‌رفت؛ نکته ای که برخی وقت‌ها ما مردم را در تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها و برنامه‌ ریزی‌ها و حتی در برنامه‌های اجرایی خود لحاظ نمی‌کنیم و چون مردم لحاظ نمی‌شوند کار هم پیش نمی‌رود.

وی گفت:در سیل خوزستان سردار خود را به آب زدند و در مشکلات اقتصادی در کنار مردم بودند و از نظر ایشان این مردمی که همه چیز خود را برای پیروزی و استقرار این نظام فدا کردند بعنوان اصل و ریشه هستند.

از نظر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر سردار سلیمانی مرد میدان عمل و از شعار گرایی به دور بود.

وی یادآور شد: مرد میدان بودن به معنی  آن نیست که تنها در حد حرف و گفت وگو باقی بمانیم البته به این معنی نیست که نیازی به گفتمان سازی نیست اما باید این گفتمان منجر به عمل شود.

جمالی در خصوص فساد ستیزی گفت: باید قوانینی که در مجلس تصویب می شود رنگ و بوی فساد پذیری به خود بگیرد و شفافیتی که در مجلس وجود دارد نخستین گامی است که مجلس می‌تواند در مقابله با فساد بردارد.

وی تاکید کرد: فساد، تبعیض و بی عدالتی در بستر نبود شفافیت ایجاد می‌شود و امروز طرح شفافیتی که در مجلس کلید خورده باید با دقت و همت پی‌گیری شود.

جامعه به الگو سازی رفتار سردار سلیمانی نیاز دارد

جمالی اظهار کرد: تاکنون ایده و روش زندگی شهید سردار سلیمانی به شکل کامل معرفی نشده است و جامعه به این الگوسازی نیاز دارد.

وی تاکیدکرد: خاطراتی که نقل می‌شود در گام نخست باید شهید را معرفی و بعد محتوا سازی و خاطرات آن شهید باید در قالب یک کتاب، تولیدات فضای مجازی و قالب‌های مختلف تدوین و در اختیار جامعه قرار گیرد.

جمالی اظهار کرد: در این شرایط حساس جامعه به مدیرانی که همانند سردار سلیمانی نگاهی جهادی و ولایتمدارانه دارند و عامل واقعی باشند نیاز دارد.

جای خالی سردار سلیمانی برای ملت ایران هیچ وقت پُر نمی‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر معتقد است: سردار سلیمانی یار و سرباز ولایت بود و جای خالی ایشان در کنار رهبر معظم انقلاب همیشه احساس و هیچ‌گاه پُر نخواهد شد.

وی تاکید کرد: حس انتقام جویی از دشمنان سردار که در مقابل او ایستادند و ایشان را شهید کردند امروز در جامعه پررنگ شده و هدف تنها کشتن یک فرد نیست بلکه هدف کوتاه کردن دست استکبار جهانی از منطقه است.

از نظر جمالی انتقام سردار شهید این است که فرهنگ مقاومت در تمام نقاط زمین و در تمام جاهایی که مظلومی وجود دارد باید شکل بگیرد و نهادینه شود.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

 پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.