مشهد- ایرنا- رزمایش ویژه جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه نظارت بر بازار کالاهای اساسی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز پنجشنبه در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به محول شدن موضوع نظارت بر بازار کالاهای اساسی از سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی این رزمایش با هدف اطمینان بخشی به مردم و اعلام آمادگی کامل برای ورود به این حوزه به دستور مقام عالی وزارت برنامه ریزی شد.

محمد رضا اورانی با بیان این که هم اکنون شمار گروههای نظارت و بازرسی شرکت کننده در رزمایش۷۶ واحد است ادامه داد: ۱۲ گروه از این شمار در شهرستان مشهد و ۶۴ گروه در ۳۲ شهرستان دیگر استان دارای مسوولیت هستند.

وی ادامه داد: در تاریخ هشتم آذر ماه امسال هم ۳۶ نیروی نظارت و بازرسی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به جهاد کشاورزی منتقل شدند اما در ۱۶ شهرستان از ۳۳ شهرستان استان هیچ نیرویی از سازمان صنعت منتقل نشده و از سوی مدیریت جهاد کشاورزی یک یا ۲ نیرو برای نظارت و بازرسی اختصاص پیدا کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:خوشبختانه در هماهنگی با سازمان بسیج اصناف استان تا کنون ۱۰۰ نیروی بسیجی برای این منظور معرفی، تعداد ۷۰۷ نفر آموزش دیده و ۴۲۶ نفر کارت نظارت و بازرسی دریافت کرده اند که از این تعداد ۳۲۰ نفر در شهرستان مشهد و ۱۰۶ نفر در ۳۲ شهرستان دیگر استان هستند.

اورانی افزود: به کارگیری نیروهای بسیج اصناف بر اساس مسجد محله و پایگاه محور است و به عبارتی هر نیروی بسیجی باید از واحدهای صنفی محدوده مسجد و پایگاه نظارت و بازرسی بازدید و تخلفات را گزارش و اطلاع رسانی کند.

گروههای حاضر در قالب برگزاری این رزمایش نظارتی از روند توزیع و عرضه کالاهای اساسی در اصناف نظارت کردند.