مشهد-ایرنا- مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در قالب اجرای طرح بهارستان، بهسازی و ساماندهی شبکه های برق روستایی در ۲۴۰ روستای استان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

هادی مهدی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بهارستان مربوط به اقداماتی برای رفع افت ولتاژ، حذف پایه های برق عامل سد معبر، اصلاح و توسعه شبکه برق می شود که برای روستاهای دارای برق انجام می گیرد.

وی ادامه داد: مبنای تعریف و اجرای طرح بهارستان مربوط به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص اعتباراتی به توانیر برای توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با احتساب اعتبارات توسعه روستایی مجموع روستاهای بهره مند از اعتبارات طرح توسعه و بهسازی در خراسان رضوی ۹۰۰ روستاست که این طرح با اولویت روستاهای مشکل دار و طی هماهنگی با فرمانداری ها در حال اجراست.

مهدی زاده افزود: در راستای اجرای طرح بهارستان از ابتدای امسال تاکنون طرح بهارستان برای ۵۵۰ روستا به اجرا درآمده است که تاکنون این طرح برای ۲۴۰ روستا به اتمام رسیده و اجرای آن برای باقی روستاها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: همراه با توسعه و بهسازی روستاها، امسال طرح برق رسانی به ۱۵ روستای بی برق از طریق ساخت شبکه سراسری و تامین برق هزار خانوار عشایر از طریق تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.  

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: امسال مجموع اعتبارات برق رسانی روستایی در خراسان رضوی ۹۴ میلیارد تومان است اما  تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است. 

مهدی زاده افزود: در صورتی که طرح بهارستان برای سال آینده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد واعتبارات مربوطه تداوم یابد می توان توسعه و بهسازی شبکه های برق را برای روستاهای باقیمانده استان به اجرا گذاشت.

وی اضافه کرد: هم اینک ۲ هزار و ۶۸۰ روستا در خراسان رضوی از نعمت برق بهره مند هستند و روستاهای بی برق خراسان رضوی نیز جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار دارند یا مهاجرت معکوس در آنها در حال رخ دادن است.