سنندج- ایرنا- امام جمعه بیجار گفت: روز بزرگ ۹ دی، هم وزن با ۱۲ فرودین، ۲۲ بهمن و دیگر مناسبت های عظیم ملت جمهوری اسلامی ایران است و برای همیشه در تاریخ افتخارات ملت باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی مرادی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت حماسه ۹ در بیجار اظهار داشت: در فتنه سال ۱۳۸۸ علیرغم بی حرمتی به انقلاب، هیچ یک از سران فتنه حاضر به برائت نشدند زیرا آنها اصل نظام را نشانه گرفته بودند اما با حضور یکپارچه مردم،  نقشه پلید آنها نقش بر آب شد.

وی افزود: هنوز هم روشن شدن زوایای فتنه برای سران فتنه، آنها حاضر نیستند واقعیت را پذیرفته و از ملت طلب بخشش کنند، پس این اصرار بر خطا و اشتباه، چه بسا بدتر از خود فتنه است.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی برگ زرینی در تاریخ حماسه آفرین جمهوری اسلامی ایران است گفت: ۹ دی روز تجدید میثاق ملت با ولایت است، فتنه گران ابتدا با شعار تقلب در انتخابات ریاست جمهوری حرکت خود را آغاز کردند و سپس با مدیریت خارج نشینان و فتنه گرایان، این فتنه سمت و سوی دیگری یافت تا عقده دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در خیابان ها و بر اموال و جان مردم بیاورند.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: فتنه و انحرافات همیشه در طول زمان وجود دارد و ادامه خواهد داشت، امتحان الهی در همین فنته ها است،  شناخت و بصیرت افزایی در مورد دشمن، وظیفه ما است.

سخنران آیین گرامیداشت ۹ دی در بیجار با تاکید دوباره بر اینکه فتنه ۱۳۸۸ یک فتنه درونی و حزبی نبود گفت: فتنه ۸۸ یک طرح براندازی آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی بود که در قالب یک فتنه سیاسی عرضه شد، لذا باید از فتنه گریخت، دشمن شناس بود و از ایجاد زمینه فتنه جلوگیری کرد.

آیین گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و ایثار با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان، خانواده های شهدا و ایثارگران و بسیجیان شهرستان بیجار در حسینیه این شهر برگزار شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.