ساری - ایرنا - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت علمی کشور را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی قابلیت تامین نیروی حرفه‌ای کار و نخبگان ۱۵ کشور همسایه را دارد.

به گزارش ایرنا، علی‌حسین رعیتی روز پنجشنبه در یادواره شهدای کارگری مازندران با تاکید بر ظرفیت های جوانان خلاق ایرانی ، افزود: جامعه کار و تولید کشور ما با استفاده از جوانان خلاق و ایده پرداز توانست تحریم و جنگ اقتصادی را پشت سر بگذارد و امید است با ادامه این روند ما پیروز این جنگ اقتصادی باشیم.

وی همچنین به موقعیت جغرافیایی و مهم ایران در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: موقعیت خاصی که ایران اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا دارد می تواند زمینه صادرات انبوه را فراهم کند و ما می توانیم با استفاده از این ظرفیت جامعه کار و کارگری و نخبگان، نیاز ۱۵ کشور همسایه را تامین کنیم.

معاون وزیر کار با بیان اینکه امروز دشمن همه تلاشش را در حوزه جنگ اقتصادی انجام می دهد، تاکید کرد: این شرایط بحرانی برای جوانان ما فرصت‌سازی کرده است تا با استفاده از نبوغ و تلاش خود برای سرپا نگه داشتن کارخانه ها تلاش کنند و مشکلات تولید را به حداقل برسانند.

رعیتی فرد جامعه کار و تولید را با ارزش‌ترین قشر جامعه دانست و گفت: این قشر چه در پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس و حتی امروز در جنگ اقتصادی تلاش کرده‌اند تا کشور را از بحران نجات دهند هرچند که خودشان با مشکلات معیشتی رو به رو هستند ولی اجازه ندادند چرخ تولید متوقف شود.

وی با اظهار این که کارخانه‌ها امروز خاکریز جنگ اقتصادی هستند ، گفت : به هر علتی تولید در کارخانه‌ای متوقف شود ما یک سنگر را از دست داده ایم و تمام تلاش ما این است که از با ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان از این امر جلوگیری شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین خواستار حمایت مردم از تولیدات داخلی شد و افزود: در جنگ اقتصادی مردم باید از کالاهای تولیدی داخل کشور حمایت کنند تا چرخ تولید متوقف نشود و خدشه ای به روند تولیدات داخلی کشور وارد نگردد.

رعیتی فرد همچنین با گرامی داشتن  یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: در حال حاضر کشور به مدیریت جهادی همچون مدیریت سردار سلیمانی نیاز دارد که امید است در دولت مردمی سیزدهم نیز همه مدیران راه سردار سلیمانی را در پیش بگیرند و پیگیری مسائل مردم را به جد دنبال کنند.

یادواره شهدای کارگری مازندران با محوریت شهید شاخص کارگری نوروزعلی یزدانخواه به همراه بزرگداشت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای شهید فخری زاده امروز در شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

۱۴ هزار شهید از جامعه کارگری در کشور تقدیم انقلاب شد امسال نوروزعلی یزدانخواه از سوی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات به‌عنوان شهید شاخص جامعه کارگری مازندران معرفی شد.

شهید نوروزعلی یزدانخواه در دوم بهمن ۱۳۰۹ در فریدونکنار به دنیا آمد و در چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.