بجنورد- ایرنا-دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تولید فیلم های پرمحتوا و جذاب است که باید به آن اهتمام داشت.

 حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی پنجشنبه شب در آیین پایانی  دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر  اظهار داشت:انجام کار فرهنگی برای مقابله باتهاجم فرهنگی همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است و باید عرضه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی صحیح و به زبان امروز باشد.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این جشنواره از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: تعالی جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر با برگزاری کارگاه آموزشی محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ قوی و غنی کشور و  خراسان شمالی به نام گنجینه فرهنگ‌ها تاکید کرد: ما باید ابتدا این گنجینه را فرآوری و انتظام بخشی کنیم.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ضعف انتظام بخشی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این گنجینه را اول خوب نشناخته و بعد نتوانسته‌ایم خوب عرضه کنیم.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر تلاش دارد روستاییان و عشایر، این گنجینه‌ها را به نیکی معرفی و تبیین کند گفت: در فرهنگ دینی و اسلامی ما، نه شهر بر روستا و نه روستا بر شهر فضیلت ندارد همچنین نه زن بر مرد و مرد بر زن  اما آنچه مورد توجه و فضیلت آفرین است، کاری‌ست که رنگ خدا داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش به حمایت از  جریان روستا و عشایر و فیلم کوتاه روستا و عشایر تاکید کرد و گفت: آثار فاخر این جشنواره و استقبال مطلوب از این رویداد فرهنگی  ارزشمند و قابل ستایش است.

آثار جشنواره روستا و عشایر گنجینه ای ماندگار مواریث فرهنگی و هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آثار این جشنواره علاوه بر ارزش هنری و غنای آن، گنجینه ای ماندگار برای بازشناسی و باز آفرینی مواریث فرهنگی و هنری و منبعی غنی برای برنامه ریزان توسعه است.
 حسین فرخنده اظهارداشت: با وجود کرونا و دشواری های بسیار، در این دوره ۱۷۱ اثر از سوی هنرمندان خلق و به دبیرخانه جشنواره ارسال در نهایت ۴۱ اثر  به مرحله نهایی راه یافت.
 وی افزود: هنرمندان در این آثار واقعیت ها، فرهنگ و هنر و آیین ها،  بیم ها و آسیب ها و امیدها، کار و همت های عالی و دشواری ها و استقامت روستاییان و عشایر را به زیبایی به تصویر کشیدند.
دبیر دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر با بیان این که جشنواره در ابتدای مسیر خود برای رسیدن به اهداف بلند است و نیاز به تداوم دارد، تصریح کرد: خراسان شمالی به خاطر جمعیت قابل ملاحظه روستایی و ظرفیت های بی نظیر کشاورزی و دامداری و جاذبه های فرهنگی و گردشگری طبیعی و هنرمندانی خلاق و همدل که این جشنواره از آنها نیرو می گیرد؛ استانی مستعد برای رشد این جشنواره و تولید آثار فاخر در عرصه فیلم کوتاه روستا و عشایر است.
 وی ضمن قدردانی از همراهی مسوولان کشوری و استانی از سازمان سینمایی کشور و دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر خواست تا بیش از گذشته به این رویداد توجه داشته باشند.
 دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی از هفتم دی ماه با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن بجنورد پایان یافت.