بجنورد- ایرنا- معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اعتبارات تملک دارایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه امسال سه برابر افزایش دارد.

هادی قوامی پنجشنبه شب در آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اظهار داشت: این میزان اعتبارات در بودجه امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان بود.

وی گفت: ۳۲ هزار میلیارد تومان نیز بابت استفاده از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق توسعه یافته وتحقق پیشرفت و عدالت در استان ها در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است. 

قوامی اظهار داشت: همچنین پیش بینی  ۶۰۶ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای نفت برای مناطق محروم و ۴۴ هزار میلیارد تومان برای مناطق نفت خیز اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: ختصاص ۲۰ درصد اعتبارات از قانون استفاده متوازن به صندوق پیشرفت و عدالت نیز برای زیر ساخت های تولید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

 معاون پارلمانی وزیر اقتصاد گفت: درلایحه بودجه سال ۱۴۱، نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۰ در هزینه ای ۷۹ درصدرشد اعتبارات در استان ها درنظر گرفته شده است.

قوامی تصریح کرد: ما در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید به سمت تولید حرکت کنیم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی بسیار ارزشمند خواهد بود.