یزد_ایرنا_ امام جمعه تفت گفت: مسوولی که قرار است برای شهرستان تفت منصوب شود باید مستقل و از خود دارای اختیار باشد و وام دار اشخاص حقیقی یا حقوقی نباشد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی محمد گلوردی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر تفت با بیان اینکه شخص خاصی را مد نظر ندارد، افزود: ملاک هایی که یک مسوول باید داشته باشد اعتقاد به خدا و قیامت، پای بندی به خون شهدا، تبعیت از ولایت و مردم باوری است.

وی سالروز ۹ دی را گرامیداشت و ادامه داد: امروز هم دشمن برای تضعیف ولایت، دولت انقلابی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال توطئه چینی است که باید هوشیار باشیم.

وی ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: شهید سلیمانی فردی مخلص و با تمام وجود بنده خدا، الگو عمل و ولایتمداری و سرباز ولایت بود.

حجت الاسلام گلوردی سالروز ارتحال علامه مصباح یزدی و شهادت امیرحسین قربانی شهید سانحه هواپیمایی اوکراین را تسلیت گفت.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتر جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

***

  امام جمعه ابرکوه گفت:  ۹ دی سالروز خلق حماسه ای توسط ملّت بزرگ و انقلابی ایران است که طیّ آن مردم با حضور خودجوش و چند میلیونی در صحنه محکومیّت فتنه جویان و باختگان سیاسی در انتخابات سال ۸۸ در تهران و دیگر شهرهای کشور ، از مشروعیت سیاسی نظام دفاع و با دادن پاسخ کوبنده ، فتنه گران را سرجای خود نشاندند . 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ابرکوه افزود:  ۹ دی سال ۸۸ را می‌توان همچون ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل دانست .  

وی ادامه داد: روزی که در آن خشم مقدّس ملّت در برابر اهانت ها و حرمت‌شکنی ها به مقدّسات دینی و عاشورایی ، آشکار شد و مردم با گفتن نه به سران فتنه و گفتن آری به نظام  و انقلاب و ولایت ، با آرمان والای حضرت امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب میثاق مجدّد بستند و تیر خلاص را به جریان فتنه زدند و پشت فتنه گران را به خاک مالیدند و عرق شرم اُمّت اسلام را از ماجرای بی بصیرتی در سقیفه و انزوای ولایت پاک کردند . 

وی اظهار داشت: در سرمای زمستان ۹ دی درخت انقلاب با گرمای حضور ملّت ، گل بصیرت داد و ملّت ایران نشان داد که در متن گرد و غبار فتنه و ابهام ، راه را گم نمی کند و کوفی صفت نمی شوند و تسلیم دسیسه سقیفه ای نمی گردد بلکه شفافیّت غدیر را نمایان می سازد . 

***

امام جمعه بهاباد با گرامی داشت دومین سالگردشهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی وبابیان اینکه حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت تراز اول در کشور ، محور مقاومت و عالم بود و به عنوان یک الگو برای نظام اسلامی و برای تشیع به شمار می رفت گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردمدار انسجام محور مقاومت بود.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه های نمازجمعه این هفته بهاباد افزود: مقاومتی که با هدایت سردار سلیمانی از لبنان تا سوریه، عراق، فلسطین و یمن شکل گرفت توطئه دشمن را برای تغییر جغرافیا و مرز کشورهای اسلامی و مستقل منطقه ناکام گذاشت و همین مسئله موجب شده تا دشمنان اسلام و در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال خلع سلاح این محور باشند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی، شاگرد و دست پرورده مکتب امامین انقلاب اسلامی ایران بود افزود : مکتب حاج قاسم که مطرح می شود نیاز به تبیین دارد زیرا که حاج قاسم خود مکتبی برای خود نداشت و هیچ موقع نیز به دنبال این موضوع نبود.

ابراهیمی بشکانی با تاکید براینکه شهید سلیمانی، مرد میدان انقلاب انفسی و آفاقی بود گفت: حاج قاسم درسایه اطاعت از ولی فقیه رشد کرد.

***

امام‌جمعه مهریز گفت: ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی علاج غلبه بر مشکلات فرهنگی و اقتصادی است و باید ابعاد شخصیت و سیره عملی او در جامعه و بین مردم و جوانان تبیین و گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر افزود: خدامحوری، آخرت‌گرایی و ولایتمداری محور اصلی مکتب سلیمانی است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی ادامه داد: این سردار سرفراز، انقلابی و مخلص، فارغ از گروه‌گرایی و جناح‌بازی تمامی زندگی خود را وقف دین و اعتلای اسلام کرد.

امام‌ جمعه موقت مهریز اظهار کرد: تمامی ابعاد زندگی این مدافع واقعی انقلاب، نظام و ارزش‌های دینی و انقلابی برای مردم و نسل جوان بسیار درس‌آموز است .

محی‌الدینی بیان کرد: آمریکایی‌ها به خیال خام خود می‌خواستند با به شهادت رساندن این سردار پرافتخار اسلام و جبهه پیروز مقاومت از اهداف او جلوگیری کنند ولی نه تنها آنها به اهداف شوم خود نرسیدند که روز به روز شاهد سلیمانی‌های جدید در میدان عمل هستیم .

وی اظهار کرد: سالگرد شهادت این سردار پرافتخار فرصت بسیار خوبی است تا بیش از گذشته ابعاد وجودی و زندگی و سیره مبارزه و اخلاص او در جامعه گسترش و به نسل جوان منتقل شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به سالگرد ارتحال عالم مجاهد و انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: باید تلاش‌های دینی و علمی این عالم برجسته بیش از گذشته تبیین شود.

محی‌الدینی به حماسه ماندگار نهم دی و دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت پرداخت و بیان کرد: برای غلبه بر مشکلات باید مردم و مسئولان گوش به فرمان مقام معظم رهبری دارای بصیرت و بینش انقلابی باشند.

وی ایام فاطمیه و شهادت زهرای مرضیه (س) را تسلیت گفت و یادآور شد: تمامی ابعاد زندگی و سیره والای این بانوی اسلام برای اقشار جامعه و بانوان درس‌آموز است .