مشهد- ایرنا- رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی گفت: فتنه جدید دشمنان برای این کشور، بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و ناامید کردن آنان از دولت است.

سردار علیرضا افشار روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمن بوسیله فضای مجازی، هنر و رسانه به دنبال بی اعتمادی و ناامیدکردن مردم نسبت به دولت است، پس از انتخابات ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت سیزدهم امیدی برای مردم ایجاد شد که دشمن می‌خواهد این امید را نابود کند.

وی ادامه داد: البته در کنار فشارهای کنونی، تحریم ها نیز ادامه خواهد داشت اما حقیقت این است که حربه تحریم‌ها کند شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم در خصوص تحریم ها تاکنون نتیجه داده است، دولت که هنوز هیچ امتیازی در مذاکرات نداده فقط با عملکرد قاطع خود در مذاکرات طی همین دوره محدود، موفق به بازگرداندن ۲.۵ میلیارد دلار از دارایی های کشور شده است.

وی افزود: دریافت این مبلغ در حالی که هنوز مذاکرات پیرامون برجام در حال اجراست موفقیت بزرگی است.

افشار ادامه داد: دشمنان می خواهند همین امیدواری ها و موفقیتها را از مردم بگیرند به عنوان مثال مطرح می کنند دولت و مدیران ضعیف هستند یا لابی‌گری هایی در بین است البته باید بپذیریم که با رویکرد جوانگرایی ممکن است حاشیه هایی ایجاد شود.

وی گفت: برخی افراد در داخل نیز در میدان دشمن بازی می‌کنند و باید توجه کنیم که به تنور دشمن ندمیم، مشکلاتی از گذشته  برای دولت فعلی مانده که لازم است با فراهم کردن زمینه مشارکت مردم آنها را بر طرف نمود.