تهران_ ایرنا_ پروژه احداث میدانگاه شهدای صادقیه در منطقه ۲ تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش رو شنبه ایرنا، این میدانگاه که در حد فاصل فلکه اول و دوم صادقیه قرار دارد زمانی به محل پارک خودروهای شخصی اختصاص داشت اما اکنون این نقطه از شهر تهران به میدانگاه پیاده راه شهروندان اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در حاشیه افتتاح این پروژه به خبرنگاران گفت: این پنجمین طرح شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری است که به وسعت یک هکتار افتتاح شد.

هادی حق بین افزود: ساماندهی و بازپیرایی بلوار شهدای صادقیه که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود، به سرانجام رسیده و بلوار شهدای صادقیه در نتیجه اجرای اقداماتی از قبیل بازطراحی و اصلاح مسیر رفت و آمد خودروها، ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، توسعه مسیر پیاده روی و فضاهای مکث و استراحت، ساماندهی فضای سبز و نورپردازی به یک میدانگاه (پلازا) با معماری خاص شهری تبدیل شده است.

وی بهره گیری همزمان از مسیرهای سواره، پیاده و دوچرخه با توجه ویژه به عابرین پیاده و دوچرخه سواران را از جمله ویژگی های منحصر به فرد این پروژه ذکر کرد و گفت: با اجرای میدانگاه شهدای صادقیه، فضای سبز و مسیر پیاده روی بلوار به حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، با بیان اینکه میدانگاه شهدای صادقیه با هدف توسعه عرصه های عمومی و ارتقای کیفی محیط و ساماندهی ترافیکی و بازپیرایی محدوده بلوار، با رویکرد اجرای طرحهای انسان محور، استفاده حداقلی از وسایل نقلیه شخصی و تشویق به پیاده روی و دوچرخه سواری طراحی و احداث شد گفت: با تکمیل این پروژه بلوار شهدای صادقیه و خیابان ستارخان با مجموعه ای از مسیرهای ایمن سواره، پیاده و دوچرخه به یکدیگر متصل شد.

 همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: مدیریت شهری پروژه های دیگری در حوزه محلات نیز در دستور کار قرار دارد که یک پروژه مشابه در ورودی شمالی متروی صادقیه خواهیم داشت و احتمالا در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

عباس شعبانی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز پروژه ای در منطقه هشت در بوستان زندگی خواهیم داشت که با افتتاح آن ۲ پهنه شرقی و غربی محدوده بزرگراه امام علی (ع) به هم متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: ساختمان پروژه بلدیه در میدان امام خمینی به عنوان یک مجموعه موزه و فاخر رو به اتمام است، اما جزییات زیادی دارد که احتمالا در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

همچنین شهردار منطقه ۲ شهر تهران درباره میدانگاه شهدای صادقیه گفت: این فضا قبلا مسیر یک کانال بود که با وجود بهسازی در آن، شاهد یک نا بسامانی شهری در این منطقه بودیم. 

مهدی صالحی افزود: این پروژه یک نگاه انسان محور را به شهر منتقل خواهد کرد و امیدواریم با افتتاح این پروژه ها کیفیت زندگی شهری افزایش یابد.

به گفته وی، پل های ارتباطی فضاهای شهری را در قالب پل های پیاده در نظر گرفته ایم تا خروجی آن ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باشد.

شهردار منطقه ۲ ادامه داد: پل عابر پیاده شیخ فضل الله نوری احداث شده و با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پل دیگری در بزرگراه شهید همت احداث شده و با تاکید شهردار تهران قرار بر تکمیل این مسیرها داریم که با تکمیل این مسیرها ۶۷ کیلومتر مسیر پیاده راه قابل بهره برداری برای شهروندان داریم و در طول مسیرها نیز پروژه هایی برای مردم طراحی خواهد شد.