کیش - ایرنا - نماینده سابق، ولی فقیه در سپاه قدس گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همواره بدون توجه به قومیت، ملیت، دین و مذهب در تمام اقدامات خود ظالم و مظلوم می دید و بر اساس آن در میدان دفاع حاضر بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل سعادت نژاد عصر شنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت:غیرت از صفات مومن غیرت است و بر اساس حدیث نبوی (ص) این ویژگی یکی از صفات الهی و دارای ۲ بعد ناموسی و دینی بوده که هر ۲ بعد پسندیده و لازمه سعادت هر مومن است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم نیز با تاسی از این صفت در بحران ها آرام و قرار نمی گرفت هر جایی که می دید جایی انقلاب مورد تهدید است یا مسلمانی مورد ظلم  و بشری مورد استکبار قرار دارد این شهید همام بدون در نظر قرار دادن ملیت، مذهب و دین آنجا به عنوان یار مظلومان برای دفاع حاضر بود.

حجت الاسلام سعادت نژاد افزود: حاج قاسم ظالم و مظلوم را می دید به صورتی که در بسیاری از موارد همچون دفاع از اقلیم کردستان عراق برابر داعش با در نظر گرفتن انسانیت در سریع ترین زمان ممکن به عنوان یاوری بزرگ به نیروهای آن منطقه پیوست.

وی با اشاره به حضور حاج قاسم سلیمانی در کاخ کرملین و ادای نماز اول وقت در این مکان قبل از گفت و گو با رئیس جمهور روسیه گفت: این شهید همواره در هر مکانی به خدا و دین توجه داشت و همواره حامی ولایت و ولایتمداری بود.

نماینده سابق، ولی فقیه در سپاه قدس اظهار داشت: تمام توصیه وی در همه موارد نسبت به ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و عاقبت بخیری را در تبعیت و رهروی از رهبر می دانست و باور داشت هر مسلمان شیعه و سنی مذهب برای سعادت خود و انقلاب خیمه رهبری را رها نکنند و ولایت را به صورت جدی مراقبت و پاس بدارند. 

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.