اهواز - ایرنا - دبیر شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف کشور گفت: دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و نظام اسلامی باید به وظایف خود در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف عمل کنند.

به گزارش ایرنا مهدی رضاییان روز شنبه در نشست ستاد استانی حجاب و عفاف در استانداری خوزستان افزود:هم اکنون کشور و قوای حاکمیتی در دوره‌ای قرار دارند که در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف وحدت نظر دارند و رویکرد واحدی را در این عرصه دنبال می کنند ، بنابراین دستگاه‌های حاکمیتی باید در این زمینه فعالانه عمل کنند و به این مساله به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی نگاه کنند.
وی بر شناسایی روزنه هایی که فرهنگ حجاب و عفاف را تضعیف می کنند و با ولنگاری و بی توجهی به اصول ، مبانی و ارزش‌های اسلامی و ملی و ترویج فرهنگ غرب، به کانون گرم خانواده‌ها لطمه می‌زنند تاکید کرد و گفت: باید در ماه‌های پایانی سال کارگروه‌های ستاد حجاب و عفاف فعالانه و با احساس مسوولیت و با برنامه وارد کار شوند.
دبیر شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف کشور با بیان اینکه وسعت کار دشمن در فضاهای حقیقی و مجازی برای انحراف جوانان و خانواده ها زیاد است و ما نیز باید به تناسب این هجمه وسیع و گسترده کار فرهنگی کنیم ادامه داد: هیچ دستگاهی نباید از وظایف خود شانه خالی کند و کار را به دیگری بسپارد در این صورت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
رضاییان هفت محیط را مستلزم کار مستمر و بابرنامه به منظور ترویج فرهنگ ححاب و عفاف دانست و افزود: فضای داخلی دستگاه‌های اجرایی ، اماکن عمومی مثل بوستان ها ، باشگاه‌ها ، بازار و... ، محیط های سطح شهرها و معابر ، فضای مجازی ، صنایعی که کالاهای فرهنگی تولید می‌کنند ، خودروها و محیط ویژه همچون مدارس ، دانشگاه‌ها ، سلبریتی ها مهمترین فضاهایی هستند که باید برای هرکدام برنامه‌ای برای ترویج فرهگ حجاب و عفاف داشته باشیم.
وی نظارت بر صنوف مجوز دار و بدون مجوز همچون باشگاه‌ها ، ویلاها ، و آرایشگاه‌های زنانه را امری لازم دانست و بیان کرد: نباید در برخورد با صنوف فاقد مجوز برخورد سلبی کرد ولی شناسنامه دار کردن و نظارت چند لایه بر کار آن امری ضروری است و نباید از آنان غافل شد.
رضاییان با بیان اینک در بسیاری از صنوف فاقد مجوز افرادی مشغول کار هستند ولی نیاز است این صنوف تعیین تکلیف شوند افزود: این مشاغل فاقد پروانه را نباید رها کنیم و برخورد سلبی با آنان داشته باشیم بلکه باید با آنان مدارا کرد ولی با نظارت اجازه ندهیم به فعالیت غیرقانونی بپردازند.
وی در ادامه با بیان اینکه قرار نیست کنسرت موسیقی تعطیل شود ولی نباید مخالفتی با حجاب و عفاف داشته باشیم گفت: باید با مسایل فرهنگی برخورد ایجابی و اقناعی و نه سلبی در پیش بگیریم.
وی فضای مجازی را فضایی گسترده و بسیار پیچیده بیان کرد و ادامه داد: نیاز است یک واحد قضایی ویژه به خصوص در بحث فضای مجازی شکل گیرد.
رضاییان همچنین نظارت دستگاه های اجرایی بر فضای مجازی و واقعی را به صورت یکسان مورد تاکید قرار داد و افزود: به طور مثال همانگونه که تورهای گردشگری در نظارت و کنترل میراث فرهنگی هستند باید تورهای گردشگری در فضای مجازی نیز رصد و نظارت شوند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز با بیان اینکه باید ظرفیت های مثبت در بحث حجاب و عفاف را تقویت کرد و برای آنان برنامه داشته باشیم گفت: باید قوانین جدیدی در برخورد با جرایم نوظهور تدوین شود و با انگاره های اجتماعی مثل سگ گردانی برخورد مناسب و ایجابی صورت گیرد.
رضا نجاتی تقویت و حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضرورتی گریزناپذیر به منظور ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مورد تاکید قرار داد و افزود: دشمنان ، خانواده که شالکه و اساس جامعه و تربیت فرزندان است را هدف قرار داده و تلاش می کنند فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ اسلامی و ملی ما کنند.
در این نشست نمایندگان و معاونت های اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، نیروی انتظامی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دادگستری ، بهزیستی ، سپاه ، ثبت احوال فعالیت های خود را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیان کردند.