نوشهر - ایرنا - مردم ولایتمدار شهرستان‌های نوشهر و چالوس امروز یکشنبه در میان حزن و اندوه از کاروان حامل پیکر شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس استقبال کردند.

به گزارش ایرنا ، کاروان حامل پیکر سه شهید گمنام در نوشهر به صورت خودرویی به همراه کاروان موتورسواران از ابتدای ورودی از سمت غرب شهر به سمت میدان همافران و از آنجا به سمت میدان آزادی حرکت کرد و سپس راهی خیابان انقلاب شد.

در این مراسم مردم شهید پرور نوشهر ، پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس را با مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) بدرقه کردند و چند سرود حماسی نیز توسط رزم نوازان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) اجرا شد.

این شهدا گمنام که ۲۰ ساله ، ۱۸ ساله و ۱۹ساله بودند که در عملیات بدر شرق دجله و کربلای ۵ به شهادت رسیدند که پیکر آنان در تازه ترین عملیات تفحص کشف شد.

امام جمعه نوشهر دراین مراسم با اشاره به هم زمانی سالروز رحلت آیت الله مصباح و استقبال از شهدا گفت: امروز مردم با بصیرت از خون شهدا که ضامن استقلال ، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی استقبال کردند.

حجت‌الاسلام محمود مشایخ به تهدیدات و مشکلاتی که دشمن برای مردم به وجود آورده اشاره کرد و افزود: علی رغم تمامی توطئه های دشمنان امروز کشور با صلابت در مسیر انقلاب و رهبری گام بر می دارد و با تدبیر دولت جدید تمامی نقش های استکبار خنثی خواهد شد.

وی به اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد بخشی از انتقام ایران بود و مردم منتظر تحقق انتقام سخت از شخص ترامپ و عاملین این جنایت هستند.

آیین وداع با این سه شهید گمنام شامگاه یکشنبه همراه با نماز مغرب و عشاء در مصلی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار خواهد شد.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری نوشهر تاکنون ۴۷۰ شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده است.

همچنین صبح امروز کاروان حامل پیکر سه شهید گمنام دیگر هم به صورت خودرویی از میدان معلم (مخابرات) چالوس به سمت مسجد جامع و سطح شهر و سپس ساعت ۱۱ صبح در مراسم یادواره این شهدای گرانقدر در منطقه نمک آبرود چالوس برگزار شد.

این‌ شهدا که ۴۰ ساله،۲۷ ساله و ۲۰ ساله هستند به ترتیب در عملیات بدر شرق دجله و و کربلای ۵ به شهادت رسیدند.

طبق برنامه قرار است امروز مازندران میزبان ۶ شهید گمنام در قالب دو کاروان باشد که نخستین کاروان صبح امروز مهمان مردم چالوس شد و دومین کاروان هم مهمان مردم نوشهر بود.

پیکر این ۶ شهید گمنام در قالب دو کاروان به تمامی ۲۲ شهرستان مازندران برده شود تا شهروندان مازندرانی بتوانند یک بار دیگر با آرمان های شهیدان واع کنند. عصر امروز نیز مردم  نور و محمود آباد میزبان این شهیدان خواهند بود.