لاهور - ایرنا - پژوهشگر نام آشنای پاکستان، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مظهر ایثار و فداکاری دانست و گفت: سردار سلیمانی مسیر مبارزه دلیرانه حق علیه باطل را روشن کرد لذا ملت‌های مسلمان باید قدرشناس فداکاری‌های ایشان باشند.

«طارق شریف زاده» مدیر شبکه برخط "سیرت تی وی" روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: پیش از شهادت سردار قاسم سلیمانی، ایشان قهرمانی برای ملت ایران شناخته می‌شدند اما پس از عملیات ترور ، جهان شاهد فداکاری‌های این سردار دلاور بود و امروز شهید سلیمانی یک اسطوره و قهرمان برای‌ تمام ملت‌ها محسوب می‌شود.

شریف زاده، افزود: بدون شک اقدامات شهید سلیمانی در مبارزه با ظلم و تروریسم، مصداق دفاع از حقوق مظلومان و مبارزه با قدرت‌های مستکبر است به همین دلیل نیروهای ضداسلام و استعمار برای ترور ایشان دست به دست هم دادند.

این شخصیت اهل تسنن و کارشناس امور دینی، اظهار داشت:  سردار شهید سلیمانی قهرمان و الگوی وفاداری برای نسل جوان به ویژه جوانان اسلامی محسوب می‌شود و این باعث واهمه دشمنان از محبوبیت شخصیت این شهید والا مقام شده است.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی نقش بسزایی در اعتلای جایگاه اسلام و بیداری مسلمانان ایفا کرد لذا ما و تمامی مسلمین جهان باید قدرشناس ایشان باشیم.

پژوهشگر پاکستانی، تاکید کرد: جهان اسلام نباید این قهرمان محبوب و فداکار را  فراموش کند زیرا تنها ملت‌هایی پابرجا خواهند ماند که اسطوره‌ها و رهبران محبوب خود را فراموش نکرده و راه آنان را ادامه می‌دهند.

بامداد ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.