تهران-‌ ایرنا- همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه مدیریت جهادی حاج قاسم باید الگویی برای جوانان باشد افزود: بزرگترین راه تکثیر اندیشه و مکتب شهید سلیمانی، شناخت، ترویج و تبیین شاخصه های این مکتب در فضای جذاب جوان و نوجوان کشور است.

سردار حمید کمالی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روحیه جهادی و شیوه مدیریتی حاج قاسم مبتنی بر توکل بخدا، تبعیت محض از ولایت، عشق به مردم، صداقت در رفتار و عمل و قول، اخلاص، ساده زیستی و شجاعت و غیرت دینی بود که با درونی کردن این ویژگی ها می توان شبیه سردار سلیمانی شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت و هر فرصتی نیازمند شناخت دقیق میدان، رصد اهداف، برنامه ریزی، عزم و اقدام شجاعانه و مخلصانه است که همه این موارد در پرتو توکل بخدا مسیر روشنی را فراهم می کند.

کمالی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به ظرفیت های کشور و جوانان باور قلبی داشت و تمام کارهایش با روحیه جهادی عجین بود.

این همرزم شهید سلیمانی یادآور شد: بزرگترین راه تکثیر اندیشه و مکتب شهید سلیمانی، شناخت، ترویج و تبیین شاخصه های این مکتب در فضای جذاب جوان و نوجوان کشور است.

کمالی با بیان اینکه حاج قاسم اهل تعارف و باند بازی نبود، گفت: سردار با مردم رو راست و در همه امور خدا خواهی و اخلاص وی مشهود بود.

وی با بیان اینکه باید از هشت سال دفاع مقدس الگوبرداری کرد که چگونه افراد کم سن و سال در دوران جوانی فرماندهی می کردند، خاطرنشان کرد: به قول شهید سلیمانی نمی گفتند برو ! می‌گفتند: بیا ! یعنی فرمانده خودش جلوتر از همه بود و بقیه را به دنبال خودش می‌کشاند.

همرزم شهید سلیمانی بیان کرد: به نظر بنده نیاز نیست بخواهیم همه را در تمام سطوح درست کنیم چون نه فایده دارد و نه زمان اجازه می دهد و کار بیهوده ای است.

کمالی گفت: اگر فقط افرادی که دارای روحیه جهادی هستند در مناصب مدیریتی به کارگیری شوند، افراد زیرمجموعه نیز سعی می‌کنند خودشان را با او هماهنگ و همان مدیر صالح و مصلح سازمان با قاطعیت می تواند مانع فعالیت فرد یا افرادی که فاسد یا مفسد هستند، شود.

همرزم شهید سلیمانی افزود: می توان از وصیت نامه شهید سلیمانی بهره گرفت و از شاخص هایی که فرموده استفاده کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ۲ سال بدون سردار چگونه گذشت؟ گفت: ۲ سال از شهادت سردار گذشته اما مردم ایران حتی یک روز بدون او زندگی نکرده اند، او هنوز هم فرمانده قلوب این ملت عاشق است.