تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۳ شهید حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش شناسایی و زندگینامه آنها جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز یکشنبه در مراسم اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس افزود: برگزاری یادواره ترویج فرهنگ روحیه ایثار، شناسایی الگوی رفتاری و اخلاقی شهدا برای تشخیص راه از بیراه و گفتمان سازی منش پهلوانی با تاثیر از سیره شهدا از مهم ترین اهداف این مراسم است.

وی ادامه داد: اولین اقدام برگزاری به سال ۹۶ برمی گردد که آمار شهدای تربیت بدنی و سلامت جمع آوری شد، اما کار جدی از ۲ سال گذشته آغاز شد. 

حمیدی خاطر نشان کرد: جمع آوری اطلاعات و سیره اخلاقی و رفتاری شهدا اهمیت بسیاری دارد که از سال‌ها پیش نسبت به این امر اقدام شد.

وی عنوان کرد: به همین منظور جمع آوری دلنوشته‌های ادبی دانش آموزان به صورت مکتوب و چند رسانه‌ای در راستای شناسایی و معرفی شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

حمیدی با بیان اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ اثر در خصوص بزرگداشت شهدا جمع آوری شده است، گفت: این آثار به مرحله داوری می رود. برگزاری یادآوره‌های استانی شهدا نیز اهمیت دارد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدا باید به عنوان الگوهای بی بدیل به دانش آموزان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

در این مراسم خانواده شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش حضور داشتند.

همچنین گروه سرود دانش آموزان کریم اهل بیت و ولایت نیز سرودهایی برای گرامی داشت یاد شهدا اجرا کردند.