اردبیل- ایرنا- سومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، مدیر خانه مطبوعات اردبیل روز یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره مطبوعات استان گفت: این جشنواره با هدف تبادل تجارب و ارتقای سطح کیفی و کمی رسانه‌های مکتوب، شنیداری و بصری با شرکت مطبوعات، دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی استان توسط خانه مطبوعات و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مصطفی جمشیدی افزود: این جشنواره شامل نمایش آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای، نشست‌های تخصصی، مسابقه، برنامه‌های جنبی و کارگاه‌های ویژه روزنامه‌نگاری با حضور استادان مجرب و صاحبنظر این عرصه خواهد بود.

وی  با بیان اینکه بخش رقابتی مهمترین قسمت جشنواره است اظهار کرد: بخش مسابقه در ۱۲ محور و چهار بخش شامل مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، شعار سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها-مانع‌زدایی‌ها»، حوزه مدیریت شهری و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این آیین گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نقشی کلیدی در فرایند توسعه بویژه توسعه فرهنگی کشور دارند و رشد و ارتقای سطح اطلاعات جامعه مرهون فعالیت رسانه های جمعی است.

عبدالله بحرالعلومی افزود: حضور به موقع خبرنگاران در همه‌ عرصه‌ها  و اطلاع رسانی رویدادهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و به ویژه رویدادهای فرهنگی و هنری به صورت شفاف، دقیق و به موقع بسیار حائز اهمیت است.

وی  بیان کرد: فعالیت شبانه‌روزی خبرنگاران نقش بسزایی در جهت‌دهی به آحاد ملت در برهه‌های خاص بویژه در دوران شیوع کرونا داشته و آنها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم نقشی بی‌بدیل ایفا کردند.