ارومیه- ایرنا- فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: مرزبانان هنگ مرزی سردشت در جنوب این استان با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق و گشت و کمین‌های هدفمند از فعالیت قاچاقچیان در زمینه قاچاق دارو مطلع و محموله چهار میلیارد ریالی را کشف کردند.

سردار یحیی حسین خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در ادامه تحقیقات اطلاعاتی، ماموران مرزبانی محل ورود کاروان داروی قاچاق را در نقطه صفر مرزی شناسایی و بلافاصله وارد عمل شده و با اجرای کمین هدفمند موفق به کشف محموله‌های قاچاق شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مرزبانان هنگ مرزی سردشت در این عملیات موفق شدند ۱۴ هزار و ۲۵۶ عدد انواع قرص را کشف و ضبط کنند.

سردار حسین خانی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه را چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی با اشاره به پیامدهای زیان‌بار اقتصادی قاچاق دارو بیان کرد: مرزبانان غیور در راستای کنترل نوار مرز و مقابله با جرایم و تخلفات مرزی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

شهرستان مرزی سردشت با کشور عراق ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.