کرمانشاه- ایرنا- ساختمان استانداری کرمانشاه در دوازدهمین روز از زمستان ابری کرمانشاه میزبان شصت و سومین ملاقات مردمی استاندار بود؛ دیداری که برخلاف گذشته بیشتر درخواست‌های مطرح شده در آن نَه استخدام و شغل دولتی که تقاضا برای حمایت از اشتغالزایی در بخش خصوصی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» تنها استاندار جابجا نشده دولت سیزدهم، روز یکشنبه پذیرای جمعی از شهروندان کرمانشاهی بود که دغدغه های آنان را از نزدیک بشنود و پیگیر حل مشکلاتشان شود.

چند درخواستی که در این دیدار مطرح شد، برای شغل دولتی و حمایت درمانی بود؛ از جمله خانم بسامی که در تامین هزینه های دندانپزشکی دختر معلول هشت ساله‌اش درمانده بود و یا مرد معلول میانسالی که از خرید پای مصنوعی ۱۵۰ میلیون تومانی عاجر شده بود.

اما سایر درخواست های امروز متفاوت از دیدارهای گذشته بود و گویا جمعی از جوانان عزم کمک به دولت برای اشتغالزایی را داشتند. مانند آقای نظری، جوان حدود ۳۰ ساله‌ای که می خواست تولیدی گیاهان دارویی راه اندازی کند اما مکان مناسب را نداشت یا جوان دیگری که دنبال تاسیس اورژانس خصوصی بود.

استاندار کرمانشاه پس از حدود یک ساعات ملاقات مردمی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صداوسیما گفت: تقریبا هر ۱۵ روز یکبار دیدار مردمی برگزار کرده ایم اما خوشبختانه امروز بیشتر ملاقات کنندگان دنبال شغل دولتی نبودند بلکه تقاضای حمایت و دریافت تسهیلات برای ایجاد کسب و کار خصوصی داشتند؛ البته برخی دیگر از ملاقات کنندگان هم درخواست های شخصی داشتند که دستور پیگیری آنها هم صادر شد.

«هوشنگ بازوند» افزود: این موضوع یک نوید خوب و رویداد مثبت است که جوانان دنبال ورود به دستگاه های دولتی نباشند و ما هم تمام تلاش خود را برای حمایت از اشتغالزایی آنان بکار می گیریم.

به گفته بازوند، اکنون تسهیلات دولت برای ایجاد مشاغل خانگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان هم با سود ۱۲ درصد است.

چهره به چهره با ۲۶۰۰ نفر

همچنین مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به ایرنا گفت: طی چهار سال اخیر یکی از رویکردهای جدی این اداره کل و استاندار کرمانشاه، در اولویت قرار گرفتن ارتباط با مردم بوده است به طوری که ساعات ملاقات مدیران استانی با مردم کاملا منظم و مستمر شده و نتایج آن هم توسط دفتر بازرسی رصد و پیگیری می شود.

حجت الاسلام «عبدالله عزیزی» با اشاره پایبندی مهندس بازوند به دیدارهای مردمی، افزود: استاندار طی چهار سال اخیر ۶۳ جلسه ملاقات مردمی داشته که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان در جلسه خصوصی با او درخواست ها و دغدغه های خود را منتقل کرده و استاندار هم دستور پیگیری داده است.

به گفته عزیزی، درخواست اشتغال، درخواست وام و تسهیلات برای خوداشتغالی و رفع پیخ و خم های اداری و بروکراسی موجود از مهمترین درخواست های مردمی در دیدارها با استاندار کرمانشاه بوده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.