شهرکرد - ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از آمادگی استان برای میزبانی از شهدای گمنام خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه پیکر هشت شهید گمنام وارد استان می‌‎شود و همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع و تدفین می شود.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵،همچنین ۲ شهید در عملیات رمضان و یکی از شهدا در عملیات والفجر ۴ و یکی از شهدا در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت: سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و ۲ شهید از این در شهر آلونی شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران شهرکرد خاکسپاری می‌شود.

به گفته وی، همزمان با حضور شهدای گمنام در روز ۱۴ دی‌ماه در فرودگاه شهرکرد برنامه استقال از شهدا با حضور مسوولان استان آغاز خواهند شد و چهار شهید گمنام به شهرستان‌های خانمیرزا و کیار اعزام خواهند شد و پیکرهای مطهر این شهدا همزمان با ایام فاطمیه در قالب کاروان‌های شهدا در مناطق مختلف استان همزمان با کشور تشییع خواهند شد.

ذوالفقاری افزود: با حضور شهدای گمنام در۳۰ نقطه استان برنامه‌های  مختلف عزاداری سالروز شهادت سردار سلیمانی و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و وداع با شهدا برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در خاک استان آرمیده‌اند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی شده است و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به احداث یادمان شهدای گمنام از محل اعتبارات خیری و همچنین  اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد یادمان‌های شهدای گمنام در استان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی در دست احداث است.

مکتب سردار سلیمانی به عنوان یک مدرسه درس‌آموز تبدیل شده است   

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی افزود: مکتب و روش سردار سلیمانی به عوان یک مدرسه درس‌آموز تبدیل شده است.

وی به شخصیت‌ و ویژگی سردار سلیمانی از جمله ولایت‌مداری، مطیع محض ولی فقیه بودن، معنویت، پرداختن به مستحبات اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی یک نابغه نظامی بود که در همه ابعاد به صورت حرفه‌ای حضور داشت و با تشکیل محور مقاومت و حضور در آن محور در مقابل داعش ایستادگی کرد و پیروز میدان شد.

ذوالفقاری  گفت:ارادت و تمسک به اهل بیت به خصوص به حضرت فاطمه زهرا (س)، مردمی بودن، خستگی ناپذیر بودن، سخت‌کوش بودن، ارتباط با جوانان و شهادت طلبی به عنوان وِیژگی‌های سردار سلیمانی بود و این شهید بزرگوار ارادت خاص به خانواده شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: چاپ کتاب در استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور در جایگاه بالایی قرار دارد.  

به گزارش ایرنا،پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۶ دی در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم انقلابی تشییع می شود.