سنندج- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: فضای عمومی جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی این روزها با یاد و نام سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عطرآگین است و راه مکتب و مدرسه درس آموز شهید سلیمانی در سرتاسر کشور و منطقه به مثابه گفتمانی مسلط در آمده است.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات روز دوشنبه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین بخش‌های گفتمان شهید سلیمانی پاسداری از نظام اسلامی و جایگاه رفیع ولایت فقیه و انقلابی‌گری با کارکرد جهادی و مقاومت است.

وی افزود: اهمیت کار شهید سلیمانی اثرگذاری، معرفت بخشی و شورآفرینی است که شهادت ایشان ایجاد کرد و ضرورت الگوگیری از وی ایجاب می کند که او را نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک مکتب تعالی بخش بنگریم مکتبی که مشتاقان زیادی را مجذوب خود کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی ریشه در مکتب اسلام  و قرآن، مکتب اهل بیت و امامین انقلاب دارد و مهمترین ارکان مکتب حاج قاسم سلیمانی توحید عملی، ولایت‌پذیری، بصیرت، معنویت و عقلانیت و عدالت است.

وی از مهمترین ویژگی‌های رفتاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را اخلاص، انقلابی‌گری ولایتمداری، مردم‌محوری، استکبار ستیزی و فراجناحی بودن وی اعلام کرد.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: با الگو قرار دادن بن مایه‌های مکتب و گفتمان شهید سلیمانی به عنوان یک گوهر گرانبهای انسانی می توان همانند سردار دل ها به بهترین انتخاب آگاهانه درست و هوشمندانه برای حفظ اقتدار نظام اسلامی و پویایی انقلاب دست زد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون)، در مسیر فرودگاه بغداد ترور شدند و به شهادت رسیدند.