سنندج- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سقز گفت: با توجه به جریان کولاک و بارش شدید برف در گردنه‌ "کانی کنوتو سوران" ، تردد در مسیر سقز - مریوان تنها با همراه داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

محمود روحانی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر کولاک شدید در جاده سقز - مریوان (گردنه‌ "کانی کنوتو سوران") جریان دارد و از اول صبح تا کنون تیم های راهداری مستقر در این مناطق، جاده را برفروبی و برای سهولت تردد ، نمک پاشی کرده اند.

وی با بیان اینکه تردد در این مسیر ارتباطی فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است، افزود: دید افقی رانندگان در این محور کاهش یافته است و با وجود اینکه جاده توسط تیم های راهداری نمک پاشی شده است ولی باید رانندگان با احتیاط کامل تردد کنند.

وی اضافه کرد: در همه مسیرهای ارتباطی شهرستان سقز بارش برف در جریان است و اکیپ های راهداری شهرستان در مناطق مختلف همچون چاپان، اباتو، مرکزی، حسن سالاران، بسطام و کیله شین مستقر هستند و به رانندگان خدمات ارایه می کنند.

روحانی زاده با اشاره به اینکه رانندگان حتما به زنجیر چرخ مجهز شوند، یادآور شد: رانندگان، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی، اعم از تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سقز گفت: هم اکنون در همه محورهای ارتباطی شهرستان سقز تردد در جریان است اما باید رانندگان با زنجیر چرخ و با احتیاط تردد کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.