تهران- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: پرورش و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی در مکتب حاج قاسم سلیمانی، پیشرف و توسعه همه جانبه فردای کشور را تضمین می‌کند.

سیداصغر میرقاسمی روز دوشنبه در تجمع هزاران نفری نسل سلیمانی‌ها که با حضور کودکان انقلابی در مصلای نماز جمعه پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: نسل آینده ساز کشور اگر در مکتب حاج قاسم سلیمانی پرورش یابد، فردای کشور موفقیت و افتخارآمیز خواهد بود و این وظیفه‌ای است که خانواده‌ها و معلمان باید به آن عمل کرده و پایبند باشند.

وی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باید به عنوان الگوی تربیتی دانش‌آموزان معرفی شود و امروز وظیفه ما است که ادامه دهنده راه آن شهید باشیم تا با معرفی امثال حاج قاسم و شهدای مدافع حرم را به عنوان الگو به دانش‌ آموزان توطئه دشمن در ایجاد فاصله بین نظام و جوانان خنثی شود.

وی از شجاعت و اخلاص به عنوان مهمترین  ویژگی شهید سلیمانی یاد کرد و افزود: سردار سلیمانی اسوه استقامت و الگوی شجاعت و درایت بود، ایشان در جنگ با داعش نشان داد که با شجاعت و مقاومت در برابر دشمن و تکیه بر فرهنگ عاشورا که همان ایستادگی در برابر ظلم است، می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

میرقاسمی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی فرصتی را پیش روی نهاد تعلیم و تربیت  برای پرورش و آموزش نسل جدید سلیمانی‌ها به وجود آورده است، وظیفه‌ای خطیر و مسؤولیتی مهم تا با عمل به آن نسلی بالنده، شجاع، برومند و متعهد  تربیت و تحویل جامعه شود.

وی با بیان اینکه سردار شهید، به عنوان اسطوره و نماد مبارزه با ظلم در جهان شناخته شده به دانش آموزان توصیه کرد تا  راه و یاد این فرمانده و سرباز وطن و ولایت را با رفتار و کردار خود ادامه داده و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

در پایان این مراسم از فرزندان شهدای مدافع حرم پاکدشت تقدیر شد.

سردار شهید قاسم سلیمانی در سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ همراه با دوست هم‌رزمش، ابومهدی المهندس و دیگر یارانش با حملۀ ناجوانمردانۀ پهپاد آمریکایی به شهادت رسید و این روز تحت عنوان «روز ملی مقاومت» نامیده شد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.