اهواز- ایرنا - مدیر انجمن سینمای جوانان اهواز با اشاره به فعالیت انجمن در سه بخش پژوهش، فیلم نامه نویسی و ایده پردازی گفت: این انجمن با وجود شیوع کرونا و محدودیت مالی، امسال تاکنون ۲۵ فیلم کوتاه تولید کرده که بخش زیادی از آنها تولیدات هنرجویی هستند.

مهدی کیخایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری برنامه‌های متفاوت در کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان ویژه دفتر اهواز بیان کرد: برگزاری جلسات هفتگی خوانش فیلم نامه، بررسی ایده و طرح به صورت کارگاهی و با حضور اساتید از سراسر کشور، گفت‌و گوی پژوهشی در مورد ادبیات و سینما، بحث و تبادل نظر میان نویسندگان و فیلم سازان و ثبت فیلم نامه‌های تولیدی در بانک فیلم نامه انجمن از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: هدف از برگزاری جلسات نقد و بررسی  فیلم، بازسازی فعالیت‌های انجمن پس از یک دوره رکود به دلیل شیوع کرونا و ترمیم نشاط اجتماعی بین هنرمندان خوزستان است، و رویکرد حمایت از سینما و فیلم سازان خوزستانی می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های مفید در این انجمن باشد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان ادامه داد: نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه فقط از تولیدات انجمن نیستند و برخی از این فیلم ها شامل فیلم‌های دانش‌آموختگان انجمن و یا فیلم سازان آزاد هستند، لذا این انجمن آمادگی دارد فیلم‌های علاقمندان را پس از تعیین کیفیت نسبی، نمایش و مورد نقد و بررسی قرار دهد.

وی افزود: تاکنون نمایش و نقد و بررسی فیلم های "هی جار" به کارگردانی بهنام کاظمی،" غبار" و" قاب سفید" به کارگردانی ماجد رستمی فر و نویسندگی علی رستمی و مستند " آن ها " به کارگردانی رضا عبیات، در نشست‌های حضوری و با شرکت عوامل فیلم در این انجمن برگزار شده است.

مدیر انجمن سینمای جوانان اهواز با اشاره به سه‌شنبه‌های عکاسی در این انجمن نیز گفت: گفت و گو و تبادل نظر درباره عکاسی با موضوعات متفاوت و با حضور استاتید مطرح در صفحه  مجازی انجمن سینمای جوان اهواز برگزار می‌شود و علاقمندان با مراجعه به صفحه اینستاگرامی این انجمن به آدرس ycskhuzm@ می‌توانند از برنامه‌های آتی عکاسی اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: انیمیشن کوتاه "جای خالی" به نویسندگی و کارگردانی هدیه عطاییان و با موضوع مهاجرت و با تهیه کنندگی این انجمن نیز در دومین حضور بین‌المللی خود به هشتمین جشنواره بین‌المللی First-time filmmaker session انگلستان راه پیدا کرد.

کیخایی با اشاره به افتتاح کانون قلم و اندیشه در انجمن سینمای جوانان اهواز بیان کرد: بزرگترین مشکل فیلم سازان انجمن نبود کانونی برای گردهمایی منظم و سازمان یافته برای مدیریت در حوزه فیلم نامه بود که باعث کاهش کیفیت آثارتولیدی به ویژه در حوزه داستانی شده بود لذا در نشست‌هایی با مولفان و مدرسان حوزه فیلم نامه ، این کانون گشایش یافت.

وی افزود: نمایش ، نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه با همراهی کارگردانان و جمعی از علاقمندان در کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان اهواز  با حمایت از استعدادهای جدید صورت می‌گیرد.