بجنورد-ایرنا - رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی میراثی ارزشمند است که به مدرسه انسان سازی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا براتی زاده روز دوشنبه در آیین تودیع و معارف رییس زندان بجنورد و رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندان های خراسان شمالی و آیین دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: بزرگی به داشتن علم، قدرت، ثروت، مقام و جایگاه اجتماعی نیست بلکه به تواضع و فروتنی، منش و انجام کار خیر است که این ویژگی ها را قاسم سلیمانی داشتند که توانست این مکتب را جریان سازی کند.

وی افزود: به حاج قاسم سلیمانی فقط به عنوان یک انسان نباید نگاه کرد او یک مکتب و راه سعادت بشریت است.

براتی زاده افزود: حاج قاسم سلیمانی دلسوز تمامی بشریت بود و در صحنه های خشن جنگ با اطرافیان و مردم مهربان بودند، هم اینک باید از ایشان خصلت های مهربانی، کار درست، اخلاص و فداکاری را بیاموزیم.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از دست اندرکاران آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در این ایام تقدیر کرد و گفت: آزاد کردن زندانیانی که شرایط را دارند بهترین کار خیرخواهانه است.

آزادی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: همزمان با دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد با کمک بسیجیان، خیران و این ستاد از زندان های استان آزاد شدند.

عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: علاوه بر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در این ایام از سوی بسیجیان و خیران کمک های مومنانه ای نیز انجام شده است که توزیع ۳۰۰ وعده غذای گرم به خانواده های زندانیان و ارایه خدمات بهداشت و درمان از جمله کمک ها بوده است.

وی افزود: این زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های استان تحمل حبس می کردند که به آغوش خانواده برگشتند.

وی اظهار داشت: زندانیان جرایم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های این استان تحمل حبس می کنند.

گرجی افزود: مددجویان از محل کمک های خیران، بسیجیان، وام و تسهیلات قرض الحسنه، اخذ تخفیف از شاکیان و پذیرش درخواست اعسار محکومان و تقسیط محکوم به از زندان های خراسان شمالی آزاد می شوند.

در این آیین از خدمات محمد اسماعیل حاتمی قدردانی شد و رضا استاجی به عنوان رییس زندان بجنورد معرفی شد.

محمد اسماعیل حاتمی نیز به عنوان رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندان های خراسان شمالی معرفی شد.

رضا استاجی تاکنون رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زندان های خراسان شمالی و همچین رییس ستاد دیه استان بود.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است که تعداد زندانیان در کانون معمولا بین سه تا هفت نفر است که زیر ۱۸ سال سن دارند.

 ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند.

۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.