کرمانشاه - ایرنا - همزمان با دومین سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی"، اجتماع بزرگ "سلیمانی ها" عصر دوشنبه در کرمانشاه شکل گرفت، اجتماعی بزرگ و گرم در هوایی بارانی و سرد به یاد شیر بیشه های نبرد و علمدار ولایت که خاری در چشم دشمنان و استخوانی در گلوی آمریکا و استکبار بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حاج قاسم را همه می شناختند، با همان سادگی و صمیمیت باطنی‌اش، بی کبر و غرور، همه او را دوست داشتند چه همرزمان و اطرافیانش و چه مردم کوچه و بازاری که خیلی وقت‌ها بی هیچ تشریفاتی او را میان خود می‌دیدند.

خبر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ کوتاه و بس جانکاه بود، سردار «قاسم سلیمانی» بر اثر شلیک موشک پهبادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد آسمانی شد و به دیدار معبود شتافت، انتشار این خبر کافی بود تا ملتی حیران و مضطرب آرزو کنند که ای کاش این خبر صحت نداشته باشد و خیلی زود تکذیب شود اما... 

با تایید خبر شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی دل ملتی که پشتشان به وجود سردارشان گرم بود خالی شد، حزن و اندوهی بی پایان و دلتنگی که گویی تمام شدنی نبود سراسر کشور را فرا گرفت، قلب ها به تپش افتاد و نگاه‌های بهت زده مردم بر صفحات تلویزیون و فضای مجازی خیره ماند.

چاره ای نبود جر پذیرفتن واقعیتی تلخ که با انتشار تصویر دست قلم شده علمدار انقلاب تلخ تر نیز شد، مردم کرمانشاه نیز همانند دیگر هموطنان تلخی این خبر غمناک چنان بر دوششان سنگینی می کرد و دلتنگ سردارشان بودند که به صورت خودجوش تجمع چند هزار نفری برپا و رخت عزا به تن کردند تا جهانی نظاره گر خروش آنها و دیگر هموطنانشان باشد.

حاج قاسم برای این مردم وفادار فراموش شدنی نیست، جای حاج قاسم در لحظه لحظه زندگی و خاطرات آن ها سبز است و جای خالیش هر روز که می گذرد بیشتر از قبل احساس می شود، هر زمان که نوای "ای اهل حرم میر و علم دار نیامد" سرداده می شود مردم ناخوداگاه با توسل به نام مبارک حضرت عباس (ع)، ذهنشان به سمت حاج قاسم می رود که علمدار این انقلاب و ولایت برای تامین امنیت همه مردم رفت و دیگر بازنگشت.

اینک در دومین سالروز شهادت اسوه تقوا و مردمداری - ژنرال "قاسم سلیمانی" - اجتماع بزرگی از مردم متدین و وفادار کرمانشاه به یاد آن شیر غران میدان های خوف و خطر شکل گرفت و شهروندان کرمانشاهی با حضور باشکوه خود نشان دادند برای همیشه قدردان زحمات و جانفشانی های آن عزیز سفر کرده به عرش هستند.

با اینکه شروع مراسم ساعت ۱۵ اعلام شده بود اما شاید ساعتی زودتر هم می شد صدها نفر از مردم ولایتمدار کرمانشاه را در محل برگزاری مراسم مشاهده کرد، مردمی که عموما عکسی از سردار دل ها در دست داشتند و پرچم هایی منقش به اسامی مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) میانشان به اهتزاز درآمده بود.

هرچه به ساعت شروع رسمی مراسم نزدیک تر می شدیم جمعیت بیشتری خود را به فضای باز گلزار شهدای کرمانشاه می رساندند، کودکان و نوجوانانی که با بزرگترهای خود آمده بودند تا به جهانیان و دشمنان قسم خورده انقلاب بگویند که هر کدام آن ها یک قاسم سلیمانی و ادامه دهنده راه آن سردار بی ادعا هستند.

در این میان حتی بارش باران و هوای سرد کرمانشاه که دما را به کمتر از صفر درجه هم رسانده بود نتوانست مانع از حضور باشکوه پیروان مکتب حاج قاسم شود، امروز همه آمدند از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان و خردسالانی که مادرشان شجاعت و غیرت حاج قاسم را در گوششان لالایی می کردند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، سپس با هنرنمایی گروه سرود پسران همراه بود و پس از آن مردم شعارهای "مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل- مرگ بر آل سعود کافر و مرگ بر منافق" سر دادند، هرچند مردم ولایتمدار کرمانشاه فضای مراسم را به شعار "الله و اکبر خامنه ای رهبر" و "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" هم مزین کردند.

"نه سازش نه تسلیم - نبرد با آمریکا" و "نه سازش نه تسلیم - انتقام انتقام" از دیگر شعارهایی بود که مردم کرمانشاه سرداده و خواستار مقابله با شیطان بزرگ و گرفتن انتقام خون سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی شدند.

لشکر سلیمانی ها زودتر از وعده موعود اسرائیل را نابود خواهند کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز که سخنران این مراسم بود با بیان اینکه امروز خیلی ها از اقصی نقاط کشورهای اسلامی به لشکر سلیمانی ها پیوسته اند، گفت: این لشکر میلیونی که به حرکت درامده به فضل الهی زودتر از موعد وعده داده شده اسرائیل غاصب را از صحنه هستی محو و نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام «یوسف احمدی» با بیان اینکه حاج قاسم به حتمی بودن وعده های خداوند اعتقاد و باور قلبی داشت، افزود: ایشان لشکری مانند لشکر حضرت سیدالشهدا (ع) به نام مدافعان حرم به راه انداخت تا از اسلام و انقلاب اسلامی و ناموس مسلمانان در اقصی نقاط جهان دفاع و محافظت کند.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه جمعیت شرکت کننده در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم نسبت به سال قبل، گفت: این به دلیل جوشش خون این سردار بزرگ اسلام مانند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که دل ها را به خود جذب و هر روز بر تعداد علاقه مندان به وی افزوده می شود.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: حاج قاسم مانند مولایش حضرت امیرالمونین (ع) همه عمرش را در میدان های نبرد گذارند و به دشمنان اسلام و قرآن اجازه نداد تا آنگونه که دوست دارند رفتار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، ولایتمداری را از شاخصه های بارز شهید سلیمانی برشمرد و گفت: ایشان بارها اعلام کرد که خط قرمز این مردم و کشور ولایت و رهبری است، به جرائت می توان گفت حاج قاسم نمونه بارز " أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" بود، او با دوست داران انقلاب مهربان و با دشمنانش دشمن بود.

وی مردمداری را یکی دیگر از ویژگی های برجسته سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: نمونه بارز این ادعا را می توان از دلجویی او از یک رفتگر شهرداری که موفق نشده بود وارد مجلس عزاداری ایام فاطمیه که ایشان در ان حضور داشت، بشود اشاره کرد، زمانی که خود حاج قاسم به دنبال این شخص رفت و از او دلجویی و عذرخواهی کرد.

حجت الاسلام احمدی در پایان و با اشاره به اذعان دشمنان مبنی بر اینکه خون حاج قاسم برای دشمنان انقلاب خطرناکتر از وجود مبارک خودشان است، گفت: امروز خانواده ها در کشوررهای اسلامی و آزادی خواه آرزو دارند فرزندشان مانند شهید سلیمانی شود و به اذن الهی مکتب حاج قاسم ریشه استکبار را می خشکاند.

مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رونمایی از کتاب "آئینه های آسمانی" که به بیان خاطرات رزمندگان کرمانشاهی از حاج قاسم سلیمانی می پردازد از دیگر برنامه های اجتماع بزرگ سلیمانی ها بود.

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و املام جمعه کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار "بهمن ریحانی" فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، "منوچهر فخری" معاون عمرانی استانداری کرمانشاه و "فضل الله رنجبر" فرماندار کرمانشاه از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی که بر اساس اعلام پنتاگون، دستور آن را دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت این کشور صادر کرده بود، در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.