جیرفت - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از واکسیناسیون یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۷۸۱ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در این منطقه طی امسال خبر داد و گفت که از سرایت این بیماری جلوگیری به عمل آمد.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بررسی و پوشش واکسیناسیون منطقه قرنطینه کانون بیماری، از گسترش بیماری به دام های همجوار و روستاهای اطراف کانون جلوگیری به عمل آمده است.

به گفته وی واکسیناسیون در هفت شهرستان جنوب استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ( ppr) را ویروسی و بسیار مُسری برای گوسفند و بز برشمرد و افزود: خرید دام قاچاق و رعایت نکردن موازین قرنطینه ای از عوامل شیوع بیماری در گله است..

وی اظهار داشت: دامداران در صورت مشاهده تلفات غیرعادی در اسرع وقت برای ارائه گزارش به درمانگاه دامپزشکی و ادارات دامپزشکی شهرستان خود مراجعه کنند.

احمدی همچنین از واکسیناسیون چهار هزار و ۹۰۰ قلاده سگ صاحبدار و گله علیه بیمار هاری در این شهرستان ها طی سال جاری خبر داد و گفت: از مهمترین نشانه های این بیماری، علائم غیرعادی در رفتار دام مانند ترشح بزاق، گوشه گیری، تمایل نداشتن به غذا، ترس از آب و نور، حملات غیرقابل کنترل و در نهایت فلجی و مرگ است.

وی از تمامی دامداران روستایی و صاحبان سگ های گله خواست همکاری لازم را با گروه های اعزامی برای واکسیناسیون سگ ها در برابر بیماری هاری داشته باشند.