شهرکرد- ایرنا- پیکر هشت شهید گمنام سالهای دفاع مقدس، روز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهرکرد وارد چهارمحال و بختیاری شد تا همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشییع و خاکسپاری شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: شهدا برای زنده نگهداشتن ازرش‌های دین، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های مهدوی و حاکم شدن دین خدا بر روی زمین به میدان جنگ با دشمن رفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در آیین استقبال از پیکر پاک شهیدان گمنام در فرودگاه بین‌المللی شهرکرد افزود: حضور شهدای گمنام در این استان برای پویایی و زنده بودن جامعه پیام دارد، به‌ شرطی که این پیام‌ها گرفته و دل‌ها و سخنان با آن زنده شود.

وی گفت: حضور شهدای گمنام در استان یک توفیق برای پویایی و زنده بودن جامعه است و شهدا دارای پیام هستند و باید ضمن دریافت پیام آن‌ها، برای زنده نگه‌داشتن جامعه و استان تلاش و در راستای گرفتن میدان از دست برخی هوس‌بازان اقدام شود.

نکونام امر به‌معروف و نهی از منکر را باعث ثبت ده‌ها حسنه اعلام کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر شهدا باعث عاقبت بخیری و آباد شدن دنیا و آخرت می‌شود.

وی تلاش برای حفظ ارزش‌های دین، انقلاب اسلامی و مهدوی، حاکم شدن دین خدا بر روی زمین و جلوگیری از رخنه کردن فساد در جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: باید مراقب باشیم تا این‌گونه مراسم فقط تشریفات و ظواهر نباشد و پیوند بین ما و شهدا برقرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: نباید اجازه دهیم انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و راه‌های ارزش‌های انسانی زیر سوال برود و ما به دنبال نان و آب‌مان باشیم.

وی گفت: شهدا آمدند تا به ما بگویند پویا، تحول‌آفرین و دارای غیرت دینی باشید و به ادارات، کارخانه‌ها، کوچه و خیابان رنگ شهدایی ببخشید تا این راه کم‌رنگ نشود.

نکونام خطاب به پیکر پاک شهدای گمنام، غربت و گمنامی تمام‌عیار را به‌ظاهر اعلام کرد و افزود: مردم توفیق دارند تا در محضر شما باشند و آمدید تا دل‌ها را بار دیگر شهدایی کنید و برکاتی را که خداوند برای شما به‌عنوان شهید قرار داده به منصه ظهور برسانید و استان را سر سفره خود بنشانید.

وی با اشاره به آغاز برکات شهدای گمنام افزود: این شهیدان نخستین روزی است که متولد شده و مزارشان زیارتگاه خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خداوند برکات فراوانی به شهدا داده، آن‌ها را منشأ برکات کرده و مزارشان تا ابد درخشنده، شفا دهنده و گره‌گشا است که دعا در آن مستجاب می‌شود.

وی با اشاره به همزمانی حضور شهدای گمنام با ایام فاطمیه (س) و شهادت رادمرد، فرمانده دلیر و قهرمان، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: شهدا در این ایام به استان آمدند تا به ما بیاموزند که بی‌نام و نشان نباشید و به‌دنبال ساختن جامعه متمدن مهدوی باشید تا خدا توفیق‌تان دهد که برای همیشه به جریان الهی وصل شوید.

نکونام با اشاره به تبرک‌جویی مردم استان از شهدا اظهار داشت: زدن دست و صورت بر تابوت شهدا و ریختن اشک برای آنان، نتیجه اثر شهدا بر دل‌های مردم است.

به گزارش ایرنا،از این تعداد چهار شهید گمنام در عملیات کربلای ۵، همچنین ۲ شهید در عملیات رمضان، یک شهید در عملیات والفجر ۴ و یک شهید در تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

سن این شهدا از ۱۸ سال تا ۲۵ سال است و ۲ شهید در شهر آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا، ۲ شهید در شهر ناغان شهرستان کیار، سه شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرکرد و یک شهید در حوزه علمیه خواهران شهرکرد خاک‌سپاری می‌شود.

هم‌اکنون ۱۲۱ شهید گمنام در خاک چهارمحال و بختیاری آرمیده‌اند که یکی از شهدای شهرستان اردل شناسایی و ۳۹ یادمان شهدای گمنام در استان احداث شده است.

پیکرهای پاک ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه در تهران و ۲۴ استان کشور با حضور مردم انقلابی تشییع می‌شود.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.