علیمحمد زنگانه در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت در گرگان با تعدادی از شهروندان به طور مستقیم و به مشکل تعدادی دیگر به صورت تلفنی رسیدگی کرد.
درخواست تبدیل وضعیت اشتغال و دریافت تراکتور سهمیه ای از جهاد کشاورزی، از تقاضاهای بررسی شده استاندار گلستان در ملاقات حضوری با شهروندان بود .
همچنین تقاضای کمک مالی و اشتغال و تعین تکلیف دهیاری یک روستا از جمله موضوعات مورد تقاضای اهالی گلستان از استاندار در تماس تلفنی با مرکز سامد بود.
مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری گلستان به ایرنا گفت که بطور متوسط در روزهای مختلف هفته به ۱۵۰ تماس تلفنی در سامد پاسخ داده می شود که این آمار در زمان حضور استاندار به ۴۰۰ تماس هم میرسد.
هانی محمدی اظهار داشت: استاندار گلستان سهشنبه هر هفته در دفتر کار خود در ساختمان اصلی استانداری و یک سه شنبه در ماه در سامد با مردم ملاقات مستقیم و بدون واسطه دارد.
به گفته وی استاندار در بخشنامهای به همه ادارات، ارگانها، سازمانها و نهادها، فرمانداریها، شهرداریها و حتی بخشداران ابلاغ کرده تا سهشنبهها به صورت شخص محور با ارباب رجوع ملاقات کرده و به درخواستهای آنان رسیدگی کنند.
شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) سامانهای است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شمارهگیری تلفن ۱۱۱، مشکلات و خواستههای خود را با مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری نتیجه مطالبات خود را پیگیری میکنند.
شورای عالی اداری کشور در سال ۹۲ با پیشنهاد مشترک نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، به استناد ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، "نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد" را تصویب کرد.