کیش - ایرنا - سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا تمام طرح ها و شرکت های فعال این جزیره مکلف به ایجاد نگاهتگاه شدند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در خصوص مصوبات چهل و پنجمین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تامین امکانات و تجهیزات لجستیکی لازم در جزیره از مهمترین تاکیدات این ستاد بود و مقرر شد سازمان منطقه آزاد کیش تامین این امکانات را برای ستاد مبارزه با کرونا جزیره ادامه دهد.

وی اضافه کرد: برای ارتقا و افزایش پوشش شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح عمومی جزیره کیش، اقدامات نظارتی از طریق جوامع صنفی و ارگان‌های نظارتی با قدرت ادامه یابد و کمیته نظارت بلافاصله تشکیل جلسه داده و در جهت تقویت سیستم‌های نظارتی فعالیت داشته باشد.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: قرار است فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جهت پیشگیری از گسترش شیوع سویه جدید کرونا (اومیکرون) از طریق روابط‌عمومی سازمان و رسانه ها انجام شود.

وی یادآور شد: تمام پروژه‌ها و شرکت‌ها طبق ۲۰ درصد جمعیت شاغل خود، نسبت به تامین و ایجاد محل نقاهتگاه، برای بیماران احتمالی ملزم شوند تا درصورت ابتلای کارکنان تحت پوشش خود برای انجام قرنطینه اقدام کنند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.