سنندج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: با ثبت ۲۶ مورد وقف جدید از اول امسال تا پایان آذر، تعداد موقوفات استان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد رسید.

حجت الاسلام محمد کاروند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد وقف جدید ۱۰ مورد در شهرستان بانه، چهار مورد سقز، چهار مورد مریوان، سه مورد سنندج، سه مورد قروه و ۲ مورد در بیجار به ثبت رسیده است.

وی به نیات وقف‌های جدید نیز اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد وقف هایی که در سال جاری در استان به ثبت رسیده وقف بر مساجد بوده و ۱۰ درصد دیگر نیز خیرات و مبرات، کمک به نیازمندان، احداث خانه عالم و نیات قرآنی  است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در حال حاضر در استان نیاز به ثبت وقف‌هایی با نیات جدید از جمله درمان، مسائل علمی، کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

وی از خیرین و واقفان خیراندیش استان خواست نیات خود را به سمت این موارد که مسائل روز جامعه است سوق داده و با رفع مشکلات و نیاز نیازمندان، باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.

حدود ۲ هزار و ۳۷۴ موقوفه با ۲۰ هزار و ۹۴۴ رقبه در استان کردستان وجود دارد، استان کردستان همچنین دارای یک هزار و ۵۰ مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده است در کردستان همچنین چهار قرآن تاریخی وجود دارد.