گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت شنیدن بدون واسطه صدای مردم از سوی مسوولان گفت: بسیاری از مشکلات شهروندان با گفت‌وگوی مستقیم در دیدارهای چهره به چهره و با پیگیری ساده قابل حل است.

علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شنیدن سخنان و مشکلات مردم و حضور در بین آنان از جمله توصیه های رییس جمهور است که آن را به مدیران گوشزد کرده و خواستار انجام همیشگی آن هستند.

وی بیان کرد: در میان تقاضاهای مردم ممکن است مشکلات غیرقابل حلی وجود داشته باشد که باید با زبان خوش و قابل درک دلیل آن را برای مردم تشریح کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: وقتی مردم از وجود موانع قانونی بر سر راه حل مشکلات خود مطلع شده و مسئولان را برای رسیدگی به امورات جدی و مصمم می بینند احساس رضایت خواهند کرد.

زنگانه اضافه کرد: مدیران استانی و شهرستانی نیز باید براساس بخشنامه ابلاغ شده، روزهای سه‌شنبه هر هفته ملاقات مردمی داشته باشند و این کار در ارزشیابی عملکرد آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیران به مساله دیدارهای مردمی توجه ویژه داشته باشند و این روز را یک روز کاری مهم تلقی کنند و ضمن گشودن در اتاق‌های خود به روی مردم، به سخنان آنان گوش داده و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

زنگانه یادآور شد: در دیدار مردمی و تماس‌ تلفنی امروز مردم در سامد، تبدیل وضعیت اشتغال ایثارگران و فرزندان آنها، مشکلات معیشتی و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر شامل بیشترین تقاضا بود که تلاش کردیم بخش زیادی از آنها را برطرف کنیم.

شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) سامانه‌ای است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱، مشکلات و خواسته‌های خود را با مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری نتیجه مطالبات خود را پیگیری می‌کنند.

شورای عالی اداری کشور در سال ۹۲ با پیشنهاد مشترک نهاد ریاست جمهوری و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، به استناد ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، "نظامنامه مدیریت ارتباطات مردمی در بستر سامد" را تصویب کرد.