شیراز-ایرنا-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:فرصت‌های زیادی در شهرستان سپیدان وجود دارد که مدیران شهرستان می‌بایست برای بهره‌مندی و حفظ این سرمایه فکر وتلاش داشته باشند زیرا آنچه در این شهرستان برای اداره امور نیاز است تولید سرمایه است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس سه‌شنبه در مطلب ارسالی از قول اسماعیل محبی پور افزود: شهرستان سپیدان شهرستان فقیری نیست و به جهت  امکانات و منابع طبیعی خدادادی که دارد به نوعی بانک سرمایه ای استان فارس محسوب می شود  و هم از  مردم کم توقع و پرتلاشی که دارد وهم از جهت توجهاتی که به سمت این شهرستان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: در نظام اداری امروزی محور توجه مساحت و جمعیت است، این موضوع نقص بزرگی است؛ چرا که وقتی به محور جمعیت توجه کنیم شهرستان سپیدان نیاز ویژه ای ندارد اما وقتی به عنوان یک منطقه بزرگ گردشگری به این شهرستان نگاه کنیم مشکلات زیادی در خود خواهد داشت که این موضوع را پس از مردم منطقه،  مدیران دستگاه‌ها احساس خواهند کرد.

محبی پور با اشاره به گفته فرماندار شهرستان سپیدان در خصوص طرح درخواست پرداخت عوارض تردد در استان،اظهار داشت: این موضوع در شورای برنامه ریزی استان بررسی و پیگیری خواهد شد.

سپیدان به مرکزیت شهر اردکان از شهرستان های استان فارس است که در شمال غربی استان فارس و در ۸۵ کیلومتری شهر شیراز قرار گرفته است.