کرمان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۰ درصد دانش‌آموزان کشور باید طبق برنامه ششم توسعه در رشته های کاردانش و فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند که این آمار اکنون حدود ۳۵ درصد است.

به گزارش ایرنا یوسف نوری روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خیران و فعالان اقتصادی مدرسه‌ساز استان کرمان با اشاره به وجود هفت هزار هنرستان در کشور اظهارداشت: از این تعداد حدود ۹۰۰ هنرستان غیردولتی هستند که باید از هنرستان مصرفی به هنرستان تولید تبدیل شوند. 
وی همچنین با تاکید بر اهمیت فعالیت خیرین مدرسه ساز گفت: آموزش و پرورش بدون خیرین مدرسه ساز گرفتار مشکلات زیادی می شد.
نوری افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان یک جامعه قدیمی و مستقل نقش بی بدیلی در آموزش و پرورش قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته و دارد.
وی به خدمات انجام شده توسط عطا احمدی خیر مدرسه ساز کرمانی نیز اشاره و تصریح کرد: دست عطا احمدی پدر مدرسه ساز ایران را می بوسیم. 
نوری اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز انسان های متمدنی هستند که از خیر کثیر بهره برده اند.

دانش آموختگان دارای مهارت، ۲۲ درصد در کسب شغل شانس بیشتری دارند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: دانش آموختگان دارای مهارت ۲۲ درصد در کسب شغل شانس بیشتری دارند. 
سید مهدی طبیب‌زاده افزود: مدل مرکز استعدادهای فنی و حرفه‌ای در مدرسه اتاق بازرگانی به عنوان پایلوت کشوری طراحی شده است.
وی ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان سعی دارد بهترین فضای آموزشی این استان را به هنرستان های فنی و حرفه‌ای اختصاص دهد و در این راستا نیز از خبرگان فنی و حرفه‌ای کشور برای طراحی دوره‌ها کمک گرفته شده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با بیان اینکه نهضت مدرسه‌ سازی در این استان با همکاری خیران آغاز شده است اظهار داشت: اتاق بازرگانی نخستین مدرسه را دهه فجر سال گذشته در زادگاه شهید سلیمانی افتتاح کرد.
طبیب زاده با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی در راستای وظایف سازمانی اتاق بازرگانی نیست گفت: این نهاد در راستای جبران کمبود فضای آموزشی در کرمان کار را آغاز کرده است.
وی افزود: نظام فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش زیرنظام نیست بلکه به نوعی کارآفرینی و اشتغال است و باید به عنوان یک سیستم در وزارت آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.
طبیب زاده افزود: با وجود بیش از هفت هزار هنرستان کار و دانش در کشور با فقدان مهارت مواجه هستیم.
وی به وجود دانش آموختگان دانشگاهی بدون مهارت اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخش خصوصی به‌ عنوان بهره‌ بردار در عرصه‌های مختلف اقتصادی بتواند در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرا ورود کند با کمک دولت می‌تواند نیروهای آماده کار تربیت کند.

خدمات عطا احمدی قابل تقدیر است 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به خدمات عطا احمدی در بخش مدرسه سازی کرمان گفت: این خیر مدرسه ساز باید تقدیر شود.
محمدمهدی زاهدی تاکید کرد: اگر خیرین مدرسه ساز نبودند آموزش و پرورش با مشکلات زیادی روبرو می شد. 
وی اظهار داشت: عطا احمدی خانه خود در کرمان وقف کرد و مدتی در اتاق سرایداری مدرسه زندگی و اجاره را هم به حساب آموزش و پرورش واریز می‌کرد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمان نیز گفت: خیرین نزد خداوند از مقام بالایی برخوردار هستند.
محمد آدینه زاده افزود: خیرین از مال خود گذشته‌اند و گاهی آنقدر رشد می‌ کنند که از عالم خاکی جدا می‌شوند.
وی گفت: آب‌ انبارها و مدارس ساخته شده توسط عطا احمدی بیانگر خدمات خیران کرمان در سال های است.