همدان-ایرنا- نشست قرآنی «روشنای معرفت» به مناسبت ایام سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همت محفل قرآن و عترت کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نشست قرآنی «روشنای معرفت» با محوریت کتاب «خطبه‌های حضرت زهرا(س) در مسجد پیامبر(ص)» و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و جمعی از قاریان، شعرا و پژوهشگران مذهبی و اهالی فرهنگ و هنر استان همدان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان دراین جلسه با بیان اینکه شناخت حضرت فاطمه(س) از همان آغاز خلقت برای همه انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات خداوند دغدغه‌ای جدی بوده است، اظهار داشت: دانستن اینکه چرا خداوند، جهان را به خاطر حضرت فاطمه(س) خلق و اهل بیت را در دامان ایشان پروراند و پشتیبان ولایت ساخت، بر همه ما به عنوان پیروان اهل بیت عصمت و طهارت واجب است.

«عاطفه زارعی» افزود: بررسی جوانب زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به ما نشان می دهد که زن تراز اسلام چه کسی است و چگونه باید در زندگی شخصی و اجتماعی ظهور و بروز کند. 

به گفته وی، بررسی جوانب زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضور ایشان در پشتیبانی از ولایت و امامت همسر گرانقدرش نشان می دهد که یک زن چه جایگاهی عظیمی در اجتماع دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بررسی ابعاد شخصیت صدیقه کبری(س) و گام نهادن در راه شناخت این شخصیت یک وظیفه است  تصریح کرد: با تامل در تک تک خطبه‌های آن حضرت برای همه انسان‌ها به ویژه زنان می‌توان به نقش تربیتی زن به عنوان عنصر اصلی خانواده پی برد.

زارعی با اشاره به اینکه بررسی اندیشه‌ها و زندگی حضرت فاطمه(س) با محور کتاب به ما کمک می‌کند که بتوانیم ادامه دهنده راه این شخصیت بزرگوار باشیم، خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی همواره کوشیده اند تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتاب محور گامی استوار در شناخت این مقام والا برآیند.

در این آیین "علیرضا قبادی" جامعه شناس و پژوهشگر علوم دینی، کتاب «ترجمه و شرح خطبه فدکیه» و مقاله‌ای پیرامون همین کتاب به قلم خودش را معرفی کرد و "مهدی غلام نژاد" قاری بین المللی قرآن کریم نیز به قرائت آیاتی از سوره انسان پرداخت.

در ادامه این برنامه هر یک از حضار به خوانش اشعاری در وصف سردار سلیمانی و حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.