قم ـ ایرنا ـ فرمانده سپاه استان قم گفت: یکی از راه‌های تداوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی و دولت یار، رساندن پیام ائمه اطهار(ع) و شهدای عزیز به نسل‌های آینده‌است.

به گزارش سه‌شنبه‌شب از روابط‌عمومی سپاه استان قم، سردار محمدرضا موحد در آیین تکریم و معارفه مسئول ستاد کنگره شهدای استان قم افزود: قطعا کنگره مذکور در این زمینه می‌تواند نقش اساسی داشته باشد؛ که پاسداری از خون شهیدان و حفظ راه شهدا وظیفه این کنگره است.

وی با استناد به نکاتی از بیانات رهبر معظم انقلاب در کنگره‌های گوناگون استان‌ها اضافه کرد: نخستین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب درکنگره‌ها به آن تاکید می‌کنند؛ بحث تکریم خود شهداست که فرمودند: تکریم شهدا تکریم مجاهد فی سبیل الله است.

وی ادامه داد: نکته دوم تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران وجانبازان است و نکته دیگر که فرمودند: بایدکنگره‌ها خروجی داشته باشد؛ یعنی باید بررسی شود که این کنگره‌ها چقدر در اذهان مردم به ویژه جوانان تاثیر گذاشته‌است.

وی با اشاره به جنگ نرم گفت: یکی از دلایل اینکه دشمن به این جنگ روی آورده، این است که درحوزه‌های دیگر نتوانسته است، موفق باشد؛ در واقع هدفشان اندوهگین و نگران کردن مردم است که پیام شهدا نقطه مقابل این جنگ می‌باشد و شهیدان باعث رونق حیات معنوی هستند.

فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: توجه به وصیت نامه شهدا بسیار مهم است و حضرت امام خمینی(ره) در این باره به بزرگان توصیه و تاکید فراوانی کرده‌اند.

وی در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های «احمد حاجی زاده» رییس سابق ستاد کنگره شهدای استان قم قدردانی و برای «علی‌اکبر خوشگفتار مقدم» به عنوان رییس جدید این ستاد آرزوی توفیق روز افزون کرد.

«علی‌اکبر خوشگفتار مقدم» از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدرس دانشگاه و «احمد حاجی‌زاده» نیز در حال حاضر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم است.  

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ استان قم همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.

آیین تکریم و معارفه مسئول ستاد کنگره شهدای استان قم